RYTMIKA PANA DOMINIKA TO JEST MOJA PRAWA NOGA A TO LEWA – POKAZYWANKA TANIEC
Pamiętacie już, która to jest prawa, a która lewa strona. Popatrzcie na akwarium i rybki płynące w prawo pokolorujcie na niebiesko, a te które płyną w lewą stronę na pomarańczowo.
Policzcie i powiedzcie, których ryb jest więcej.
W naszych domach często hodujemy zwierzęta. Nazywamy je zwierzętami domowymi. – Jakie znacie zwierzęta domowe? (kot, pies, kanarek, papuga, chomik, świnka morska, królik)
Słuchanie wiersza B. Forma: Przyjaciel
Marzy Ania o piesku,
o kotku marzy Tomek.
Jurek chce mieć królika,
a świnkę morską Romek.
Każdy chce mieć przyjaciela,
dużego lub małego.
Zajmować się nim ciągle,
przytulić się do niego.
Odpowiedzcie na pytania:
– Jakie zwierzęta chciały mieć dzieci z wiersza?
– Kto z Was ma jakieś zwierzątko w domu?
– Czy każde zwierzę może mieszkać z nami w domu?
„Domowy zwierzyniec”– nazwijcie zwierzęta przedstawione na obrazkach. Ich nazwy podzielcie na sylaby. ( Królik kró-lik……..)
Powiedzcie co słychać na początku, kiedy mówię: królik, chomik, kot, żółw, pies, ryba, papuga itd.

”Własny kąt”- popatrzcie jak wyglądają miejsca, w których zwierzęta domowe wypoczywają
Pokaż na zdjęciu: akwarium, legowisko, klatka dla ptaków, klatka dla chomika, klatka dla królika, terrarium, drapak,
Piosenka do słuchania:
https://www.youtube.com/watch?v=YDCg1LWgbOk
Domowa piosenka sł. Ewa Chotomska muz. Krzysztof Marzec
Kiedy wracam ze szkoły
i otworzyć chcę drzwi,
już od progu dobiega
zawsze wierny głos psi.
Na dywanie w pokoju
do nóg łasi się kot,
a w pudełku pod stołem
chomik chowa się w kąt.
Ref.: Każdy ma jakiegoś bzika,
każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika,
kota, rybki oraz psa.
Kiedy smutno mi czasem,
przyjdzie do mnie pan pies,
poda łapę, zapyta,
nie martw się, co ci jest?
Kot zamruczy pod nosem,
chomik także da znać,
i od razu weselej,
już zaczynam się śmiać.
Ref.: Każdy ma jakiegoś bzika,
Pobawcie się z tą piosenką. Podczas zwrotki naśladujcie służące pieski (przysiad, ręce zgięte w łokciach, przyciągnięte do tułowia), rytmicznie podskakując na zgiętych nogach. Podczas refrenu klękają z pośladkami na stopach i wybijają rytm ćwierćnutowy – na zmianę o uda i klaszcząc w ręce (jedno uderzenie o uda, jedno klaśnięcie).
„Muzykalne zwierzęta” –Zaśpiewajcie jak pieski melodię zwrotek na dźwiękach hau, a jak kotki – melodię refrenu na dźwiękach miau. Potem następuje zamiana.
W sklepie zoologicznym – rozmowa na temat wiersza
W sklepie zoologicznym-autor Bożena Forma
Ulicami miasta idzie Maciuś z mamą.
Nagle przed sklepem
na chwilę przystanął.
W sklepie pełno zwierząt:
myszki i szynszyle,
kolorowe ryby.
Skąd ich tutaj tyle?!
Papugi, kanarki,
jest też morska świnka,
a w akwarium mieszka
żółwiowa rodzinka.
Może da się wreszcie
namówić dziś mamę
i Maciuś wymarzone
zwierzątko dostanie.
Policzcie ile zwierząt i rzeczy jest w sklepie zoologicznym. W kółku obok każdego obrazka wpiszcie odpowiednią cyfrę lub odpowiednią ilość kropek.

„Moje zwierzątko”
Namalujcie farbami portret swojego ulubionego zwierzątka domowego – takiego, jakie macie lub jakie chcielibyście mieć. Mam nadzieję, że przyślecie nam zdjęcia swoich portretów.
Miłej zabawy!!!