Dzień dobry
Dzisiaj wspólnie z rodzicami poznacie symbole narodowe.
Temat dnia: Symbole narodowe
- Proszę obejrzeć następujący film
2. Wymięcie trzy symbole
3. Wysłuchajcie wspólnie z rodzicem Hymnu.
Hymn narodowy „Mazurek Dąbrowskiego”– autor Józef Wybicki. Uczyliśmy się tekstu przed świętem 11 listopada. Rodzice przypomnijcie dzieciom, jak należy się zachować podczas słuchania i śpiewania hymnu. Dodajcie kilka ciekawostek np. to, że każde państwo ma inny hymn narodowy, hymn śpiewany jest podczas uroczystości państwowych, zawodów sportowych, igrzysk olimpijskich. W trakcie słuchania i śpiewania możecie pomaszerować.
4. Wysłuchajcie wiersza i odpowiedzcie na pytania
„ Barwy ojczyste”- prezentacja wiersza Cz. Janczarskiego
„ Barwy ojczyste”
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość
biel-serce czyste.
Piękne są nasze
Barwy ojczyste.
Pytania do wiersza- (analiza treści):
Jakie barwy są na naszej fladze?
Co oznacza biel, a co czerwień?
Gdzie można zobaczyć flagę Polski?
Kiedy wywieszamy flagę?
Wiersz jest prosty, powtórzcie go kilka razy i spróbujcie nauczyć się go na pamięć:)
5. Prezentacja flagi Polski
Flaga
6. „Jedzie pociąg z wagonami naładowanymi na głoskę „f”- zabawa dydaktyczna.
Dzieci szukają w pomieszczeniu przedmiotów, których nazwy zaczynają się na taką samą głoskę jak wyraz flaga.
7. Monografia litery F, f na podstawie wyrazów: flaga, Franek.
- Wypowiadanie całego wyrazu: flaga, Franek- wybrzmiewanie sylab – klaskanie (przeliczanie).
- Wypowiadanie kolejnych głosek, analiza słuchowa słów: flaga, Franek (przeliczanie głosek).
- Ułożenie modelu wyrazów z kartoników.
Demonstracja nowej litery pisanej małej i wielkiej, porównywanie jej z literą drukowaną, pokaz pisania litery, zwrócenie uwagi na kierunek pisania litery. Omówienie miejsca zapisu małej i wielkiej litery w liniaturze.
Modelowanie litery pisanej np. z materiału spożywczego. Ja wykorzystałem kuleczki ziela angielskiego. Nie zawsze chciały mnie słuchać, ale zabawa doskonała. Należy ćwiczyć opanowanie i cierpliwość, choć to trudne. Zawsze drogie dzieci!
8. Zadanie dla dzieci starszych
Przeczytajcie samodzielnie tekst „ Farby”
Dorota i Franek dostali od babuni farby wodne.
Franek narysował statek z flagą.
Potem namalował oficera marynarki.
Dorota usiadła na fotelu, oglądała stare karty.
Znalazła ładną kartę: fiołki.
Dorota tęskni do lata.
Będę malowała lato i fiołki.
Namalowała fiołki, ale się nie udały.
Nie potrafię! Ta fioletowa farba taka nieładna.
I namalowała maki.
9. Praca plastyczno-techniczna do wyboru
Flaga Polski, godło”- zabawa plastyczno-techniczna. Podaję dwie propozycje. Wystarczy, że dziecko wybierze sobie jedno zadanie i wykona je starannie.
FLAGA
Proszę dziecku przeczytać instrukcję wykonania flagi.
Proszę przygotować białą kartkę z bloku technicznego oraz czerwoną. Spróbuj zaznaczyć na czerwonej kartce wzdłuż krótszego boku połowę kartki z obu stron. Przyłóż linijkę, by zaznaczyć ołówkiem linię wzdłuż dłuższego boku. Starannie wytnij po śladzie. Teraz prostokątny czerwony pasek naklej delikatnie na dolną część białej kartki z jednej i drugiej strony. Twoja flaga jest gotowa. Jeśli masz patyczek do szaszłyków, najlepiej dwa sklej je ze sobą taśmą klejącą i nałóż go wzdłuż krótszej linii, posmaruj klejem, a następnie zagnij około 1 cm brzegu flagi. Przejedź delikatnie opuszkami palców, by klej przytwierdził się do patyczka.
Moi drodzy w maju będziemy obchodzić narodowe święta.
Przypominam: 1 maja Święto Pracy, 2 maja Święto Flagi, 3 maja Uchwalenia Konstytucji.
Do flagi należy mieć szacunek, to nasza duma narodowa. Nigdy nie może leżeć na podłodze czy być pobrudzona. Wykonana przez Was praca z pewnością ozdobi niejedno okno.
GODŁO POLSKI
Potrzebujemy czerwoną kartkę, plakatową farbę koloru białego, żółtego i odrobinę czarnej na oko. Jeśli macie oczka kreatywne to jeszcze lepiej. Orzeł będzie jak żywy!
Miłej zabawy