Witam bardzo serdecznie i zapraszam do zabawy.
Temat dnia: Zwierzęta na łące
- Dzisiaj zaczynamy od powitania
Zabawa ruchowa: „ Powitanie na łące
Na łące wszystkie owady się witają
( ukłońcie się mamie lub tacie)
biedronki skrzydełkami pozdrawiają.
( machajcie do siebie)
Żuczki piątki przybijają
( przybijcie piątkę)
pszczoły głośno bzyczą- bzy, bzy, bzy.
(naśladujcie odgłosy)
A jak się przywitasz Ty?
(wymyślcie swój sposób na przywitanie się)
2. Teraz poproście rodziców żeby przeczytali Wam wiersz I. Salach pt„Łąka”
Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt , roślin kolorowych
Tu motylek , a tam pszczółka,
tutaj kwiatek – o różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
Zapraszają wszystkie dzieci
bal wydały dziś motyle
Więc zatańczmy z nimi chwilę.
- O kim jest wierszyk? (o zwierzątkach)
- Wymieńcie ich nazwy (motyl, pszczoła, kret, mrówka, boża krówka czyli biedronka)
- Gdzie mieszkają te zwierzątka? (na łące)
3. Teraz posłuchajcie zagadek i spróbujcie je rozwiązać
W czarne kropeczki spódniczkę ma
siada na trawie panienka ta. /biedronka/
Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko
mają skrzydła kolorowe i małe czułki na głowie./motyle/
Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły
to dla dzieci robią miodek pracowite…/pszczoły
Czerwone ma nogi, biało- czarne piórka,
do wody przed nim żaby dają nurka… ( bocian)
Skaczą po łące, pływają w wodzie,
z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie… ( żaby)
Ma dwie nóżki, choć nie bodzie, mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój jak, sami wiecie, nosi zawsze na swym grzbiecie……….( ślimak)
Że jest w ogródku łatwo zgadniecie,
skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)
4. Teraz zapraszam do zabawy przy muzyce
„Taniec motyli” – zabawa muzyczna
Opis zabawy: Dzieci mają kolorowe wstążki, apaszki, chustki – są motylami. Dzieci najpierw słuchają odtwarzanej muzyki. Przy powtórnym odtwarzaniu „dzieci – motyle” tańczą swój indywidualny taniec.
5. Teraz wykonajcie ćwiczenie graficzne 'Dokończ motyla” przy słuchaniu muzyki „Wiosna”A.Vivaldi
6. Zadanie dla dzieci starszych
Dzisiaj wprowadzimy nową literkę Ł, ł
Przyjrzyjcie się dokładnie jak wygląda i spróbujcie ją napisać w powietrzu. Możecie też pisać palcem po dywanie, lub ułożyć jej kształt ze sznurówki.
Możecie ją teraz napisać ołówkiem na karcie pracy
Na koniec przypomnimy sobie zasady mycia rąk
Myję ręce- Śpiewające Brzdące
https://www.youtube.com/watch?v=NszwTFmnUb4-
Miłej zabawy