Witam bardzo serdecznie.
Mimo złej pogody zapraszam Was do zabawy.
Temat dnia: W bibliotece
- Na początek proponuję trochę ruchu
Wygibasy z naszej klasy „Najpierw skłon”
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ-
Z książką na głowie- Jest to nic innego jak wyścigi z książką na głowie. Oczywiście książkę najlepiej zastąpić starymi zeszytami, bo podczas zabawy niejednokrotnie spadną dzieciom z głowy. Dlatego w tym przypadku bezpieczniej będzie użyć starych zeszytów… Dziecko pokonuje utrzymując na głowie książkę określoną trasę wyznaczoną wcześniej przez rodzica lub samego siebie.
Książka mała, książka duża- Do tej zabawy będziecie potrzebować kilku książek w różnych rozmiarach. Zadaniem dzieci jest ich układanie od największej do najmniejszej i odwrotnie lub od najcieńszej do najgrubszej.
2. Obejrzyjcie razem z rodzicem Bajkę „W Bibliotece” czytana na podstawie książki „Najciekawsze bajki przedszkolaka” wyd. Greg według opracowania i redakcji p. Agnieszki Antosiewicz oraz p. Marii Zagnińskiej i porozmawiajcie o jej treści.
https://www.youtube.com/watch?v=7TJtWPGdwSM-
Porozmawiajmy z dzieckiem na temat różnicy między księgarnią a biblioteką; w księgarni kupujemy, a w bibliotece wypożyczamy. Wyjaśnijmy dlaczego ważne jest zachowanie porządku w książkach.
„Twoja biblioteka” – posłuchajmy z dzieckiem piosenki.
3. Dzisiaj poznamy też nową cyfrę 9.
Dziecko poznaje cyfrę 9, układa obok siebie 9 książek lub innych przedmiotów, przelicza kolejno, poznaje liczbę 9 w aspekcie porządkowym. Kreśli po śladzie cyfrę 9- dzieci starsze, koloruje cyfrę 9, poznaje jej kształt- dzieci młodsze.
Inne zabawy z cyfrą 9
- Folię kładziemy na podłodze, na folii rodzic układa 9 chusteczek, (mogą być higieniczne), a na 8 chustkach układa guziki (rybki w sieci). Dziecko przelicza:
-na pierwszej chustce 1 guzik
-na drugiej -2
-na trzeciej-3
-na czwartej -4
-na piątej-5
-na szóstej-6
-na siódmej-7
-na ósmej -8
Po przeliczeniu rodzic pyta: Ile rybek musi być w następnej sieci? Dziecko dokłada 9 guzików i podpisuje sieci cyframi ( 1-9). Pytamy : o ile jest więcej rybek w sieci dziewiątej w porównaniu do sieci ósmej? (1). Dziecko opisuje słownie cyfrę 9- do czego jest podobna? Jak wygląda?
– Ułożenie cyfry 9 z guzików
– przedstawienie cyfry 9 na kostkach: np. na pierwszej rysujemy 5 oczek, na drugiej 4 oczka
Miłej zabawy