Środa 15.04.2020

Środa 15.04.2020 Środa 15.04.2020

Witam bardzo serdecznie

Temat dnia: Maszyny w gospodarstwie

Na początek obejrzyjcie krótki film o maszynach.

 

2. ZAGADKA: Siana, owsa jeść nie może,
ale szybko ziemię orze…..

3.  „Jakie maszyny i urządzenia pomagają rolnikowi?” – rozmowa na temat pracy rolnika na podsta­wie obejrzanego filmu, zdjęć i doświadczeń dzieci.

–  Jakie znacie maszyny i urządzenia, które pomagają rolni­kowi w jego ciężkiej pracy?

Kombajn zbożowy – jest maszyną, która ścina zboże, młóci je (czyli oddziela ziarno od kłosów). Na polu kombajn zostawia słomę, a ziarna zbóż zbiera i przesypuje do zbiornika przygotowanego przez rolnika.

Środa 15.04.2020

 

Silos – to zbiornik do przechowywania ziarna, jednak zanim ono tam trafi, musi być bardzo dokład­nie wysuszone, bo inaczej szybko zapleśnieje.

Środa 15.04.2020

Traktor – jest maszyną wielofunkcyjną. Po podłączeniu do niego innych urządzeń można go wyko­rzystywać przy różnych pracach.

Środa 15.04.2020

Prasa belująca – służy do zbierania siana z pola i zwijania go w bele.

 

Środa 15.04.2020

Pług – narzędzie do przekopywania ziemi po zimie, aby nie była zbyt twarda. Pług przygotowuje ją tak, aby można było w niej zasiać nowe nasiona.

Środa 15.04.2020

Siewnik – maszyna do rozsiewania ziarna po polu.

4. „Co powiedziałam?”- ćwiczenie syntezy słuchowej.

Rodzic wymawia słowa związane z pracą na wsi, np. nazwy maszyn rolniczych z podziałem na sylaby. Dziecko syntezuje sylaby i mówi całe słowa.

Mama: tra-ktor  dziecko: traktor, itp.

5. Zabawa ruchowa 'Taczki” 

Dziecko przyjmuję pozycję klęku podpartego obiema rękami,  rodzic/rodzeństwo staje za nim i chwyta je za nogi –tak powstają taczki. Na ustalony sygnał dziecko i rodzic chodzą po całym pokoju. Następnie zmieniają się rolami w parach.

6. Zabawa muzyczno-ruchowa „Kółko graniaste”

Kółko graniaste

Czworokanciaste,

Kółko nam się połamało,

Cztery grosze kosztowało,

A my wszyscy bęc!

7. Ćwiczenia w czytaniu-dzieci starsze

Poćwiczcie z dzieckiem czytanie całościowe sylab otwartycH (ważne jest ,aby dziecko najpierw przegłoskowało  a następnie zapytajcie Państwo co przeczytałeś/przeczytałaś?)

-z tą samą spółgłoską:

la lo le lu li ly ma mo me mu mi my da do de du di dy pa po pe pu pi py ba bo be bu bi by ka ko ke ku ki ky na no ne nu ni ny, ca co ce cu ci cy, ga  go ge,gu gi gy,ja jo ,ju, je , ,sa so se su si sy,ta to te tu ti ty

8. Zabawa z piosenką Geometryczny wąż. Do zabawy będą potrzebne przygotowane wcześniej komplety figur geometrycznych dla rodzica i dziecka: kwadrat, prostokąt, koło oraz trójkąt.  Podczas śpiewania piosenki dzieci podnoszą odpowiednią figurę geometryczną, gdy usłyszą jej nazwę.

 

9. Praca plastyczna Traktor – wykonanie traktora z figur geometrycznych według instrukcji. Dzieci mogą spróbować wyciąć poszczególne elementy narysowane przez rodzica. Rodzic układa z figur traktor. Dzieci próbują ułożyć figury tak samo. Dzieci nazywają oraz przeliczają poszczególne figury geometryczne. Można również poprosić przedszkolaki, aby porównały ilość poszczególnych figur, mogą określić których jest więcej, których mniej, a których tyle samo.

Środa 15.04.2020

Miłej zabawy

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści