Witam i zapraszam do zabawy
Temat dnia: Owady
- Ruch to zdrowie – pamiętajmy o codziennej aktywności fizycznej. Dziś proponuję Wam zabawy muzyczno-ruchowe z panem Miłoszem.
- Posłuchajcie wiersza i wykonajcie zadanie na karcie pracy
Wiersz „Kropki biedronki”
Biedronka siedem kropek miała:
Pierwszą od rosy dostała
Drugą od słonka złotego
Trzecią od wiatru halnego
Czwartą od deszczu kropelki
Piątą od ziemi karmicielki
Szóstą od dziada co przechodził drogą
Siódmą –już nie wiem od kogo
Wszystkie siedem nosiła w komplecie
Ażeby szczęście dawały dzieciom
Karta pracy- Kropki biedronki– połącz cyfrę z biedronka która ma tyle kropek ile wskazuje cyfra. Dorysuj jeszcze jedną biedronkę, która będzie miała tyle kropek ile biedronka z wiersza (7 kropek)
3. Jakie znasz owady?- burza mózgów
Wymięcie owady, które poznaliście we wtorek i opiszcie ich wygląd. Może znacie jeszcze inne?. Jeżeli tak, to możecie je wymienić i opisać.
- Taniec owadów – zabawa muzyczno – ruchowa ekspresyjna. Dzieci – owady tańczą zgodnie z melodią – wskazane Cztery pory roku. WiosnaAntonia Vivaldiego. Do tańca możemy wykorzystać chusty, szarfy, bądź gazety (jako skrzydła)
- Teraz zapraszam do wysłuchania piosenki. Możecie przy niej maszerować, wystukiwać rytm na pokrywkach.
Rodzice mogą nauczyć Was słów.
Piosenka „Maszeruje wiosna”
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gume i robi balony
a z nich każdy jest zielony.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
- Na koniec zadanie dla dzieci starszych – wprowadzenie liczby 0 jako znaku zbioru pustego
Powstanie liczby 0
Rodzic kładzie na stole pudełko z kilkoma zabawkami. Prosi dziecko o ich wyjęcie
i przeliczenie. Dziecko mówi, ile jest zabawek. Następnie rodzic prosi , aby dziecko zabrało jedną zabawkę. Pyta, ile teraz zostało. Następnie prosi o zabranie kolejnej zabawki, pyta, ile zostało. I tak dalej, aż zostanie jedna zabawka. Rodzic prosi o zabranie ostatniej i pyta, ile zostało zabawek na stole. Po ustaleniu odpowiedzi pokazuje cyfrę zero.
Nauka pisania cyfry 0
Rodzic pokazuje sposób pisania cyfry 0. Następnie dzieci rysują cyfrę 0:
w powietrzu,
palcem po stole,
na plecach rodzica lub rodzeństwa.
Rodzic czyta dziecku wiersz o zerze:
Zero Jan Brzechwa
Toczyło się po drodze:
„Z drogi, gdy ja przechodzę!
Ja jestem sto tysięcy,
A może jeszcze więcej”.
Folgując swej naturze,
Wołało: „Jestem duże!”
Pyszniło się przed światem,
Że takie jest pękate.
Mówili wszyscy z cicha:
„Ma brzuch, a brzuch to pycha”.
I później się dopiero
Spostrzegli, że to zero.
Jan Brzechwa
Nauczyciel zadaje pytania:
O czym jest ten wiersz?
Co robiło zero?
Jak się zachowywało zero?
Jak wygląda zero?
Rodzic prosi, aby dziecko wymieniło rzeczy, których nie ma w pokoju, czyli jest ich zero.
Ćwiczenia w pisaniu cyfry 0
Rodzic jeszcze raz pokazuje dziecku, jak piszemy cyfrę 0.
Dziecko na koniec wypełnia kartę pracy.
Miłej zabawy