Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020 Piątek 17.04.2020

Dzień dobry

Temat dnia: Jak powstaje chleb?

  1. Wysłuchanie opowiadania czytanego przez rodzica: „Żyto i chleb” Czesława Janczarskiego

Ania poszła na spacer. Wzięła ze sobą Uszatka. Szli ścieżką przez pole.

– Spójrz powiedział Miś – ile tu trawy rośnie na polu! Będzie można na niej fikać koziołki.

-Koziołki będziesz fikał gdzie indziej – uśmiechnęła się Ania. Tej trawy nie wolno deptać. To żyto. Będzie z niego chleb.

Miś nic nie odpowiedział, ale bardzo się zdziwił. „Przecież chleb robi się z mąki, a mąka jest biała, a nie zielona.”

Po drodze jechał wóz. A na wozie siedział dziadek Walenty. – Siadajcie zaproponował Ani i Misiowi. Ania i niedźwiadek usiedli na worku.

– Co jest w tym worku? – zapytał miś.

– Żyto. Będzie z niego chlebek – powiedział dziadek i wyjął z worka garść złocistych ziarenek.

Uszatek znów się zdziwił. Przecież chlebek robi się z mąki, a nie ze „złocistych ziarenek.”

Gdy Ania i Uszatek przyjechali do domu, Miś zaraz poprosił o kromkę chleba. Ach jak mu smakował chleb po spacerze! Jadł z apetytem i myślał:

„Jak naprawdę jest z tym chlebem! Jem go codziennie i nie wiem, czy zrobiono go z mąki, czy ze złocistych ziarenek, czy też z zielonej trawy?”

Podparł się Uszatek w opuszczone uszko  i zamyślił się głęboko: „Kto mi wytłumaczy to wszystko?”

Aby upiec chleb, potrzebna jest ciężka praca wielu ludzi, chleb należy szanować.

  1. Pytania do treści powyższego opowiadania dla dzieci:
  • Gdzie na spacer poszła Ania z Uszatkiem?
  • Co tam widzieli?
  • Co w workach wiózł dziadek Walenty?
  • Dokąd jechał z żytem dziadek Walenty?
  • Jak powstaje chleb?
  • W jaki sposób do powstania chleba przyczynia się rolnik?
  • W jaki sposób do powstania chleba przyczynia się młynarz?
  • Jak do powstania chleba przyczynia się piekarz?
  • Jak do powstania chleba przyczynia się sprzedawca?
  • Dlaczego chleb jest tak ważny w życiu człowieka?
  1. OGLĄDANIE FILMU EDUKACYJNEGO PRZEZ DZIECI 

4 . Zabawa muzyczno – ruchowa „Mało nas do pieczenia chleba”

Mało nas, mało nas
Do pieczenia chleba,
Tylko nam, tylko nam
Ciebie tu potrzeba!

  1. Zabawa matematyczna dla dzieci

Na zdjęciach umieszczono po dwa zbiory. Każdy zbiór posiada różną liczbę elementów. Opisz je odpowiednią cyfrą i pokaż, który zbiór posiada większą ilość elementów danego obrazka.

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

Pytania do poszczególnych przykładów. Ćwicz według schematu do ilustracji 1.

  • O ile mniej jest rogali w niebieskim zbiorze?
  • O ile więcej jest rogali w czerwonym zbiorze?

Pytania do następnych zbiorów. Utrwalamy pojęcia: o ile mniej, o ile więcej, tyle samo.

  1. ,,Rysujemy  cyfry”-  zabawa grafomotoryczna dla dzieci

Rodzic wysypuje na talerzyki mąkę pszenną, mąkę żytnią, kaszę jęczmienną, płatki owsiane, kaszę mannę, kuskus oraz kukurydzę i ryż. Oczywiście kukurydzę można zastąpić kaszką kukurydzianą lub płatkami kukurydzianymi.

Dziecko uważnie przygląda się wszystkim produktom zamieszczonym na zdjęciach i samodzielnie lub z pomocą Rodzica próbuje  odczytać ich nazwy.

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

Drogie Dzieci spróbujcie odczytać cyfry zapisane poniżej na talerzykach. Po czym postarajcie się   napisać  te cyfry na wysypanych  produktach.

Zadajemy dziecku pytania : Czy wiesz jak nazywa się ten produkt? Czy potrafisz odszukać go na zdjęciu?. Na którym produkcie pisało się najlepiej cyferkę?

Piątek 17.04.2020

Piątek 17.04.2020

  1. „Dyktando matematyczne”– utrwalenie kierunków, przeliczanie liczebnikami

porządkowymi w zakresie 8. W celu ułatwienia zadania dzieci mogą założyć na lewą rękę frotkę.

Rodzic prosi dzieci, aby wykonały czynności dokładnie i we właściwym kierunku:

Idziemy 8 kroków do przodu.

Teraz 3 kroki w lewą stronę.

Teraz 8 kroków do tyłu.

Teraz 5 kroków w prawą stronę.

Prawą ręką dotykamy lewego kolana.

 Lewym kolanem dotykamy podłogi.

Prawym łokciem dotykamy do lewego kolana.

 

  1. Zadania tekstowe dla dzieci starszych

Zapiszcie do nich działania i odpowiedzcie na zadane pytania.

  1. Kura zniosła 5 jajek, a kaczka 3. Ile to razem jajek? ( 5+3=8)
  2. Indyczka zniosła 4 jajka, a kura 5 jajek. Ile to razem jajek? ( 4+5=9)
  3. Kaczka zniosła 3 jajka, a  indyczka 4. Ile to razem jajek? ( 3+4=7)
  4. Kaczka zniosła 3 jajka, a indyczka o jedno więcej. Ile jajek zniosła indyczka?( 3+1=4)
  5. Kura zniosła 5 jajek, a kaczka o 2 mniej. Ile jajek zniosła kaczka? ( 5-2=3)

 

Dla chętnych

  1. Kaczka zniosła 3 jajka, kura 5, a indyczka 4. Ile to razem jajek ? (3+5+4=12)
  2. Kaczka, kura i indyczka mają razem 12 jajek, a gąsce wykluły się już 3 gąsiątka. Ile łącznie po wykluciu będzie wszystkich ptasich dzieci? ( 12+3= 15)
  3. Ile na ilustracji jest wszystkich ptaków? ( Kaczka, kura, gąska, 3 gąsiątka, indyczka i wróbel )
  4. Kotek jest ssakiem. Czym się różni od ptaków? ( Nie ma piór, dzioba, ani skrzydeł. Nie znosi jajek i nie wykluwa się z jajek. Ma 4 cztery łapy, futro, zęby, wąsiki, ma inny ogonek itp.)

9.Policzcie nogi wszystkich zwierząt.

Piątek 17.04.2020

  1. „Smakujemy chleb” – gimnastyka buzi i języka.

Chleb pokrojony na małe kromki oraz skórkę od chleba, a następnie dzieci naśladują czynności mlaskania, dokładne przeżuwanie skórki od chleba (z prawej strony, z lewej strony żuchwy), przyklejenie kawałka chleba do wałka dziąsłowego, za górnymi zębami, a następnie stukanie w niego czubkiem języka, oblizywanie warg, wciąganie ust w głąb jamy ustnej, ściąganie warg w dzióbek, przesyłanie sobie nawzajem całusków.

Miłej zabawy

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści