Witam i zapraszam do zabawy
Temat dnia: Nad stawem
- Na początek proponuję ćwiczenia gimnastyczne – wartości rytmiczne.
- Dzieci obejrzyjcie film edukacyjny a następnie:
– wymieńcie stadia rozwoju żaby
– określcie do jakiego gatunku należy żaba
- Określcie, które zdania pasują do kijanki, a które do dorosłej żaby:
– Zjadana przez ważki i drobne żuki
– Podobna do małej rybki
– Żyje w wodzie
– Ma ogon i rosnące kończyny
– Oddycha skrzelami
– Rechocze kiedy się boi
– Pożyteczna w ogrodzie
– Ma 4 kończyny - Zabawa ruchowa: „ Bocian i żaba”:rodzice przygotujcie sznurek i uformujcie staw a w środku wysepkę dla bociana, dzieci wy zamieńcie się w żabkę i przysiądźcie na obwodzie stawu, rodzic-bocian siedzi na wysepce. Żaba pyta: Panie bocianie chcesz żabkę na śniadanie? I wskakuje i wyskakuje ze stawu a bocian z wysepki stara się ją złapać:)
- Sylaby na opak- zabawa słownikowa: dzieci spróbujcie odczytać wyrazy:
– ba -ża
– cian- bo
– ła- pszczo
– ka-dron-bie
– ka- łą
– nik- ko ny- pol
– tyl- mo
– ty- kwia
– wa- tra
– ka- mysz - Opowieść ruchowa „ Spacer na łąkę:
Poproście rodziców o przeczytanie tekstu, rodzice wyjaśnią wam co macie robić, gdy opanujecie pamięciowo tekst dołączcie do niego ruch:
– Jest pogoda, słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci: raz, dwa, trzy ( dziecko porusza się krokiem marszowym a na słowa raz, dwa, trzy klaszcze rękoma w górze)
– A tu nagle pada deszczyk, kap, kap, kap ( naśladuje spadający deszcz i uderza dłońmi 3x o podłogę)
– I po listkach tak szeleści, szur, szur, szur ( pociera dłońmi 3x)
– Deszcz ustaje, słonko świeci i na łąkę biegną dzieci ( podskakuje z rękoma na biodrach)
– Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą, wszędzie błoto, hop, hop, hop ( rozglądają się i wykonują 3 podskoki)
– Jest pogoda, słońce świeci, żabka wyszła im naprzeciw, bęc, bęc, bęc ( naśladują skoki żabki)
Gdy opanujecie tekst pobawcie się sami:) - Ćwiczenia grafomotoryczne w zeszycie w linie:
- Dodatkowe materiały w wolnej chwili dla dzieci chętnych
Bajka „Przygody Skrzata Borówki”
Żabie kroki – improwizacja ruchowa przy piosence. Dzieci improwizują ruchem treść piosenki.
Językowe potyczki – wierszyk logopedyczny. Czytamy wierszyk, a dzieci go powtarzają, starając się jak najdokładniej artykułować wszystkie dźwięki.
„Waży żaba smar”
Waży żaba smar,
pełen smaru gar.
Z wnętrza gara
bucha para,
a pieca bucha żar.
Smar jest w garze
gar na żarze .
Wrze na żarze smar.
Królewna żabka – zabawa plastyczna – Wycinanie i składanie w całość poszczególnych elementów żabki według wzoru.
Miłej zabawy i dużo zdrowia