Witam bardzo serdecznie w tym szczególnym dniu.
Drogie Krasnoludki dzisiaj jest Dzień Mamy.
Z tej okazji proszę wszystkie dzieciaki, żeby uściskały swoje mamusie i wypowiedziały do ucha magiczne słowa: Kocham Cię Mamusiu. I pamiętajcie, dzisiaj pomagacie we wszystkich pracach- gotowanie, sprzątanie, pranie i przy zakupach.
A ja moje Drogie Mamusie, życzę dużo zdrowia, uśmiechu i cierpliwości w wychowywaniu dzieci, w tym trudnym dla nas wszystkich okresie.
Pani Beata
Teraz zapraszam do zabawy
Temat dnia: To, co pływa, gryzie, piszczy
1. Czytanie przez rodzica wiersza „W sklepie zoologicznym” – rozmowa na temat wiersza Bożeny Formy.
„W sklepie zoologicznym”
Ulicami miasta
idzie Maciuś z mamą.
Nagle przed sklepem
na chwilę przystanął.
W sklepie pełno zwierząt:
myszki i szynszyle,
kolorowe ryby.
Skąd ich tutaj tyle?!
Papugi, kanarki,
jest też morska świnka,
a w akwarium mieszka
żółwiowa rodzinka.
Może da się wreszcie
namówić dziś mamę
i Maciuś wymarzone
zwierzątko dostanie.
Pytania do wiersza:
- Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?
- Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?
- Jak wygląda szynszyla? – jeśli dziecko nie wie, zamieszczamy zdjęcie poniżej lub odszukać w albumie o zwierzętach.
2. Monografia liczby 10. Opowiedz jak ta liczba wygląda. Określ, z której strony stoi 1, a z której 0.
3. Dopisz na prawym skrzydle motyla taką liczbę lub powiedz ją, żeby suma wynosiła 10. Napisz liczbę 10.
4. Kubusiowe przeliczanie zwierząt
5. Zabawa paluszkowa- rozgrzewka. Mówcie wierszyk i pokazujcie:
Mam 10 palców małych do zabawy doskonałych.
(dzieci podnoszą dłonie do góry, na wysokości twarzy)
Mogę wszystko zrobić nimi – paluszkami malutkimi!
(dzieci nadal trzymają dłonie na wysokości twarzy i dodatkowo ruszają paluszkami)
Mogę zamknąć je w piąsteczki lub rozłożyć jak chusteczki,
(zgodnie z treścią dłonie zamykają w piąstki a następnie rozkładają je przed sobą)
Mogę w słonko je zamienić, albo schować do kieszeni.
(w rozłożonych dłoniach dzieci „rozczapierzają” paluszki a następnie wkładają do kieszeni)
Mogę podnieść je wysoko lub rozłożyć tak szeroko,
(dzieci podnoszą ręce wysoko do góry a następnie rozkładają je w bok)
Mogą w koszyk się zaplatać albo jak motylek latać.
(dzieci splatają dłonie palcami ze sobą, potem udają machanie skrzydełkami)
Mogę je ustawić w rządku lub rozpocząć od początku!
(dzieci łączą ze sobą paluszki w obu dłoniach)
6. Układanie zadań do przedstawionych sytuacji- rozwiązywanie zadań metodą symulacji – potrzebne Wam będzie 10 klocków:
1.Adam miał 10 cukierków, 5 dał kolegom. Ile cukierków mu zostało? (dziecko układa 10 klocków, 5 odsuwa, liczy pozostałe), układa działanie: 10-5=5
2. Szymon dostał od mamy 6 piłeczek, potem kupił sobie jeszcze 4. Ile piłeczek ma teraz?
( dziecko układa 6 klocków, dosuwa 4, liczy wszystkie), układa działanie: 6+4=10
Drodzy Rodzice prosimy o przećwiczenie tego typu zadań z dziećmi.
7. „Policz pieniądze” – zabawa dydaktyczna, obliczanie sumy. Utrwalanie dodawania w zakresie 10.
https://wordwall.net/pl
8. Teraz zapraszam do ruchu
Ćwiczenia gimnastyczne z Kubusiem
9. Na koniec zapraszam do pracy plastycznej „Akwarium’
„Akwarium” – praca plastyczna. Oto przykładowe prace plastyczne. Możesz wykonać podobną lub według własnego pomysłu.
https://www.youtube.com/watch?v=VLny3vKs6eM
https://www.youtube.com/watch?v=FZO9DkmVsWE
10. Dla chętnych – wycieczka z rodzicami do sklepu zoologicznego. Podczas pobytu w sklepie zwróćcie uwagę, jak jest urządzony sklep, w jakich warunkach przebywają tam zwierzęta, jakie zwierzęta można tam kupić, co jeszcze oprócz zwierząt można kupić w sklepie zoologicznym.
Miłego dnia i milej zabawy