WTOREK
Dzień dobry kochane Biedroneczki!
Witam Was moi mili we wtorek. Mam nadzieję, że jesteście zdrowi po wczorajszym Śmigusie-Dyngusie. Dziękuję za zdjęcia, na których mam okazję Was zobaczyć jak pięknie pracujecie. Prosiłam Was kiedyś, abyście ćwiczyli zawiązywanie kokardki. Czy wszyscy już to potraficie?
Kochani zapraszam Was …. sami odgadnijcie.
1.Pierwsze głoski z wyrazów będą rozwiązaniem naszego tematu.

Yummy.pl

dreamstime.com

dreamstime.com

dreamstime.com

dreamstime.com

pl.freepik.com
Tak-masz rację-będziemy mówić o rolniku i jego pracy.
2. „Stary Donald farmę miał” – zabawa ruchowa ortofoniczna przy piosence. Dziecko słucha piosenki, wymienia zwierzęta w niej występujące, naśladuje je ruchem i głosem. https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA
Stary Donald farmę miał sł i muz. tradycyjne
Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!
Na tej farmie pieska miał, ija, ija, oł!
Słychać hau, hau tu, Hau, hau tam,
Hau tu, hau tam, Wszędzie hau, hau,
Stary Donald farmę miał ija, ija, oł
W kolejnych zwrotkach dziecko naśladuje krowę (mu, mu), kaczkę (kwa, kwa) itp.
3. „Praca rolnika” – zabawa naśladowcza. R. opowiada historię, natomiast dziecko naśladuje wszystkie wskazane czynności lub zwierzęta występujące w opowiadaniu.
Praca rolnika Emilia Raczek
W wiejskiej zagrodzie praca wre od świtu. Gospodarz skoro świt wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świnek, nalewał wodę do zbiorników i poidełek. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wsypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Nanosił również z kopy obok – świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie czekały na niego już krowy. Stały i muczały, a on najpierw nakarmił je i wziął się do dojenia. Trzeba było dojść do każdej i na małym stołeczku usiąść obok niej. Obiema rękoma chwycił wymiona i zaczął doić krowę. Do wiaderka zaczęło płynąć ciepłe mleko.Następnie gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole równiutko, rządek przy rządku. Następnie w wielkie wiadro wsypał ziarno i zaczął siać – chodząc po polu w jedną i drugą stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać z miejsca na miejsce bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnki, kury oraz kaczki. Wieczorem po kolacji mógł nareszcie odpocząć.
4. „W zagrodzie” – zabawa matematyczna. (potrzebne będzie 10 małych klocków)-dziecko kładzie tyle klocków, jaką cyfrę słyszy, potem dodaje.
Przykładowe zadania:
W zagrodzie są: 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie? (3 i 2 i 2= 7)
W kurniku mieszkają: 3 kury, 1 kogut, 4 kaczki. Ile ptaków mieszka w kurniku?
Koło domu chodzą: 2 czarne koty, 2 rude koty, 3 koty w prążki i 1 biały. Ile kotów chodzi koło domu?
W oborze są: 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?
Na podwórku stoi: 1 traktor, 4 przyczepy, 2 kombajny. Ile maszyn jest na podwórku?
5. A czy wiecie, czym się zajmują wasi Rodzice? Narysujcie proszę mamę lub tatę w pracy:)
To wszystkie zadania na dziś.
Pozdrawiam wszystkie Biedroneczki – do jutra!
Teraz możesz obejrzeć bajeczkę-opowiedz mamie jak pracuje farmer na polu i jakich używa maszyn rolniczych : https://www.youtube.com/watch?v=G-sNoSCnx9s&list=PL9ayfecd7WTDeG30B6k4iSichcPChWpzj