PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 TEMAT TYGODNIA: ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE.

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 TEMAT TYGODNIA: ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE. PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 TEMAT TYGODNIA: ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE.

WITAM SERDECZNIE WSZYSTKICH!

To ostatnie dni, kiedy jesteście Kochane Biedroneczki przedszkolakami. Niedługo będą wakacje – a po wakacjach pójdziecie do szkoły.

 

Temat dnia: Wspomnienia z przedszkola.

 

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 TEMAT TYGODNIA: ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE.Oczywiście na początek wesoła gimnastyka poranna.

Przygotujcie małą plastikową butelkę:) i zaczynamy!

 

 

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 TEMAT TYGODNIA: ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE.      „Wspominamy” – zabawa słownikowa.

Dziecko  wypowiada się, na temat swoich doświadczeń przedszkolnych kończąc zdanie wypowiedziane przez z Rodzica. R. rozpoczyna zdania, a  dziecko je kończy, np.: W przedszkolu lubiłem, gdy…; W przedszkolu nie lubiłem, gdy…; W przedszkolu czułem się… . itp.

Poproś Rodzica, aby przeczytał opowiadanie Żegnaj przedszkole! Witaj szkoło!  Olgi Masiuk.

Supełek siedział w kącie i patrzył na przygotowania. W przedszkolu panowało podniecenie. Na stołach rozkładano kolorowe obrusy, a na nich talerzyki z ciastkami i szklanki do soków. Wszyscy uwijali się jak w ukropie, bo jeszcze przed przyjściem rodziców miała się odbyć próba generalna pożegnalnego przedstawienia. To był ostatni dzień przedszkola. – Może byś tak łaskawie pomógł? – skarcił go Pak.– Jest mi smutno – westchnął Supełek, ignorując zupełnie uwagę Paka.Pak machnął więc łapką i pobiegł pomagać przy wieszaniu dekoracji.Supełek wytarł oczy, które co i rusz mu wilgotniały i pociągnął nosem.Nagle uderzyła go w głowę papierowa kulka. Rozejrzał się niespokojnie. Od drzwi dawała mu znaki Blue. Dopiero teraz uświadomił sobie, że nie widział jej wśród innych dzieci. Blue zdecydowanym gestem przywołała Supełka. Niezauważony przez nikogo wyszedł więc z sali.– Co jest? – zapytał.– Pomyślałam, że tobie też nie podoba się całe to zamieszanie – odparła Blue, wskazując ręką trwające w sali przygotowania.Supełek wzruszył ramionami.– Słuchaj, ja już postanowiłam – oświadczyła Blue. – Nie idę do żadnej szkoły.– Jak to?– Mam plan. Pamiętasz, jak Pani mówiła, że jesteśmy już mądrzy i wiemy, jak się zachowywać w różnych sytuacjach, dlatego możemy iść do szkoły?– Pamiętam – powiedział Supełek.– To posłuchaj!I Blue przedstawiła Supełkowi swój plan, który polegał na tym, żeby zachowywać się dziś tak, aby Pani pomyślała, że nie wolno ani Blue, ani Supełka puścić do szkoły. – Ale co mamy robić? – dopytywał Supełek.– Psocić, ile wlezie! – odparła pewnym głosem Blue. – Idziemy!I ruszyła do sali, trzaskając drzwiami tak, że zatrzęsły się szyby w oknach. Dzieci zwróciły się w stronę źródła tego przerażającego dźwięku, ale nic nie powiedziały.– Co się tak gapicie? – warknęła Blue.I przechodząc obok osłupiałego Stasia, przebiła balonik, który ten właśnie miał powiesić na lampie.Supełek ruszył za nią najpierw bardzo nieśmiało, ale po chwili wyobraził sobie szkołę, miejsce, w którym bardzo nie chciał być, więc przechodząc obok stołu, zgarnął z talerzyków ułożone pięknie ciastka i wszystkie wpakował sobie do buzi.– Ej, zawołała Marysia. – Co robisz?Supełek próbował jej powiedzieć, że je, ale buzię miał pełną pierniczków i herbatników z czekoladą, więc zdołał wydobyć z siebie tylko mruknięcie i wy-pluć sporo okruchów.Tymczasem Blue wylała na obrus sok i właśnie gotowała się do walki z Jackiem, który próbował uratować przed nią resztę szklanek.– Proszę Pani!!! – zawołała Marysia tak rozpaczliwie, że Pani, która uzgadniała coś w kuchni, wpadła do sali przerażona.– Co się dzieje? – zapytała, widząc rozlany sok na stole, pokruszone ciastka na podłodze i Blue gotową do walki z Jackiem.– Sama pani widzi, że Blue i ja nie możemy iść do szkoły, bo moglibyśmy się tam nieodpowiednio zachowywać – wyjaśnił Supełek. I na dowód swoich słów przebił kolejny balonik.– Róbcie wszystko dalej – powiedziała Pani do dzieci. – A Blue i Supełek idą ze mną.Blue ruszyła z ochotą, pewna, że miarka się przebrała i że będzie mogła zostać w przedszkolu na długie lata.Pani posadziła Blue i Supełka na krzesłach i zaczęła szukać czegoś w szafce. Po chwili położyła przed przedszkolakami dwa rysunki.– Pamiętacie to? – zapytała.– Robiliśmy rysunki, kim będę, kiedy dorosnę – odpowiedział Supełek.– Właśnie. Kogo przedstawia twój rysunek, Supełku? Kim jesteś na tym rysunku?– Lecę w kosmos na zbudowanym przez siebie statku i odkrywam nowe planety.– A ty, Blue? – Pani zwróciła się do dziewczynki.– Ja buduję tutaj wieżowce, które sięgają aż do nieba. – Jeśli zostaniecie w przedszkolu, będziecie powtarzać wszystko, czego się nauczyliście do tej pory. A jeśli pójdziecie do szkoły, nauczycie się nowych rzeczy. I dzięki tym rzeczom ty, Supełku, polecisz w kosmos, a ty, Blue, zbudujesz wieżowiec aż do nieba – powiedziała Pani. – Musicie wybrać.– Zależy ci na tym kosmosie? – zapytała Blue Supełka.– Raczej tak. Chciałbym tam być. A ty i wieżowiec?– Chciałabym go zbudować – westchnęła Blue.Supełek i Blue powędrowali więc z powrotem do sali. – Trzeba będzie odkurzyć – westchnął Supełek.– I postawić talerzyki na tych plamach z soku – dodała Blue.– Ale może nie jest tak źle chodzić do szkoły – zastanowił się Supełek.– Może nie – odparła Blue.I poszli pomóc w przygotowaniu pożegnania przedszkola, bo przecież czekały już na nich wieżowce i statki kosmiczne.

Rozmowa na temat treści opowiadania: Jakie ważne wydarzenie miało się odbyć w przedszkolu?Jak dzieci przygotowywały się do uroczystości?Jak zachowywali się Blue i Supełek?Jak myślicie, dlaczego Blue i Supełek tak się zachowali?Co ważnego powiedziała im pani?

 

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 TEMAT TYGODNIA: ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE. „Przejście przez tunel” – zabawa ruchowa na czworakach.

R. układa z krzeseł dostępnych w domu  tunel, pod którym dziecko przechodzi na czworakach. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 TEMAT TYGODNIA: ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE. Zabawa „Ułóż wyrazy”.

Zabawa polega na losowaniu sylab i układaniu z nich wyrazów. Umawiamy się, że mamy np 5 rund (losowań) . Za każdy prawidłowo ułożony wyraz uczestnik otrzymuje 1 punkt.

 

Sylaby - zabawy sylabowe - SuperKid

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 TEMAT TYGODNIA: ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE.     Zabawa logopedyczna „Mistrz wymowy”.

Postaraj się powtarzać bardzo bardzo wyraźnie po Rodzicu tekst wierszyków które pochodzą z książki pt.  „Wierszyki łamiące języki” Małgorzaty Strzałkowskiej.

 

MUSZKA

Mała muszka spod Łopuszki

chciała mieć różowe nóżki,

różdżką nóżki czarowała,

lecz wciąż nóżki czarne miała.

– Po cóż czary, moja muszko?

Ruszże móżdżkiem, a nie różdżką!

Wyrzuć wreszcie różdżkę wróżki

i unurzaj w różu nóżki!

 

GRZECZNA DAMA

Grzecznej damie, tuż nad uchem,

brzuchomówca brzęczał brzuchem –

brzdęk, brzdęk! brzdąkał na gitarze,

niczym dżezmen grał na tarze,

bzyczał jak na wiolonczeli

i brzmiał niczym trzódka trzmieli,

skrzypiał wdzięcznie jak skrzypeczki

i podzwaniał jak dzwoneczki.

Grzeczna dama oburzona,

rzekła strasznie obrażona:

– Uhu-huhu! Uhu-huhu!

Ależ panu burczy w brzuchu!

 

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 TEMAT TYGODNIA: ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE.Zabawa z elementem równowagi „Trudna trasa”

Rodzic rozciąga długą skakankę lub sznurek nadając jej dowolny kształt. Dziecko  krok za krokiem przechodzi po skakance stawiając stopę za stopą. Stara się nie wypaść na boki.

 

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020 TEMAT TYGODNIA: ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE. „Wspominamy zabawy przedszkolne”

Proponuję zagrać z dzieckiem w najbardziej ulubioną przez nie grę stolikową typu: memory, Skaczące ,  Żabki, Dobble lub bierki.

 

Udanej zabawy!

 

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści