Dzisiaj zapraszam Was do krainy muzyki, Aby otworzyć i wejść do każdego domu należy mieć klucz.
Muzyka również otwierana jest kluczem. Zobaczie jak wygląda taki klucz. Klucz tutaj: ![]() Środa, 17.06. W krainie muzyki spotkamy nuty i inne znaki. Nuty to litery muzyczne, W dalszej części zajęć poznamy tą krainę.
Karta tutaj: Jestem samodzielny- etykieta toalety |
2. Myjemy rączki, zapobiegamy wirusom:
https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs
3. Zapraszam do gimnastyki.
Klaszcz rytmicznie do piosenki. Mów rytmicznie z dziećmi tekst piosenki. Piosenka tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=a9oGVJEdkpo
5. „Robię to, co mówię” Poruszajcie się zgodnie z czytanym przez rodzica wierszykiem
I rozejrzyj się na boki. Tupnij nogą raz i dwa, Ta zabawa nadal trwa. Teraz w lewo jeden krok, Przysiad i do góry skok. Zrób do tyłu kroków trzy, By koledze otrzeć łzy. Klaśnij w ręce razy pięć, Na klaskanie też masz chęć. Teraz obróć się dokoła |
I hurraaa! Zawołaj
6. Opowiadanie o nutkach. Wysłuchaj opowiadania a następnie pomóż Jasiowi i Małgosi kolorować nutki.
Dawno, dawno temu , a może całkiem niedawno, daleko stąd, a może całkiem blisko, w dużym domu, a może całkiem malutkim mieszkała dziewczynka i chłopiec.
Ona miała na imię Małgosia, a on Jaś. Dzieci mieszkały w zaczarowanej krainie- tak im się przynajmniej wydawało.
W krainie tej wszędzie rozbrzmiewały dźwięki muzyki, po niebie tańczyły kolorowe nutki, a wszystkie domy były zamykane i otwierane przy pomocy kluczy wiolinowych.
Dorośli w tej krainie całymi dniami grali na instrumentach i śpiewali, a dzieci całymi dniami słuchały muzyki i tańczyły. Wszyscy byli bardzo szczęśliwi.
Pewnego dnia zerwał się bardzo silny witr, który porwał wszystkie tańczące nutki. W ciągu kilku minut zrobiło się smutno i cicho. Żaden instrument nie zagrał, nikt nie miał ochoty tańczyć i śpiewać. Wszyscy chodzili pochmurni, źli i smutni.
Małgosia i Jaś długo zastanawiali się, co zrobić, żeby muzyka wróciła do ich zaczarowanej krainy. Chodzili po okolicy, szukając nutek, które pomogłyby, wydobyć piękne dźwięki z instrumentów.. Nagle Jaś wpadł na pomysł, żeby sami je narysowali i pięknie pokolorowali.
Zadanie dla Ciebie
Pomóż Jasiowi i Małgosi kolorować nutki. Wybierz kredki w radosnych kolorach i pokoloruj je Karta tutaj: grafomotoryka_-_nutki
7. Rymowanki z metronomem- Powtarzaj po mamusi tekst zgodnie z rytmem, który słyszysz. Można go dowolnie zmieniać raz szybciej raz wolniej. Ten rytm wystukuje metronom. Możesz powtórzyć to trudne słowo. No to do dzieła!
https://www.musicca.com/pl/metronom
Idę, idę, stop!
Skaczę, skaczę, hop!
Płynę, płynę i nurkuję!
Tańczę, tańczę i wiruję
Kroki w przód robimy,
Dookoła się kręcimy
Tupią nogi hałasują
Teraz razem podskakują
Jeśli chcesz możesz jeszcze powiedzieć inną rymowanke z użyciem metronomu- może rymowankę Siała baba mak..
8. Dopasuj nutki i ich cienie Karta pracy tutaj: Cienie nutki
Powodzenia pani Małgosia