WITAJCIE KOCHANE BIEDRONECZKI:)
Czasem dzieci strasznie się nudzą-ja mam sposób na nudę- gorąco zapraszam do zabawy:)
Temat: Gdy jest nam nudno.
1.„Mój sposób na nudę” – rozmowa z dzieckiem, ” tablica pomysłów”. Możemy zadać dziecku pytanie: Co to jest nuda?; Co można robić, żeby się nie nudzić? Zapisujemy pomysły dziecka na nudę, aby je wykorzystać np.w deszczowe dni i wieszamy na tablicy w pokoju dziecka.
2. Gdy jest nam nudno-możemy iść na spacer-po drodze jest tyle ciekawych rzeczy. Zapraszam na spacer z piosenką:)
Zaproś do zabawy bliskich-będzie weselej. Powiedzcie, czy to jest smutna piosenka, czy wesoła? Wolna czy szybka?
–Aktywne słuchanie piosenki. Uczestnicy podczas słuchania piosenki rytmicznie uderzają dłońmi o kolana, siedząc w siadzie skrzyżnym.
–Rozmowa na temat treści piosenki. Dziecko odpowiada na pytania dotyczące tekstu piosenki: Dokąd tata wziął dzieci? Jakie były lody? Gdzie patrzył tata? Które słowa w piosence rymują się?
–Zabawa ruchowo-rytmiczna. Uczestnicy dobierają się w pary, dziecko staje za mamą, tatą, siostrą, bratem i wędrują w rytm melodii piosenki – dziecko prowadzi, mama podąża za nim. Na przerwę uczestnicy odwracają się twarzami do siebie i klaszcząc sobie wzajemnie w dłonie, wystukują poniższy rytm z recytacją:
do/brze/ z ta/tą/ iść//
Gdy powraca muzyka: zamieniamy się rolami i teraz prowadzi mama.
–Zabawa rytmiczna. Siedzimy w ciasnym kole twarzami do jego środka. Każdy uczestnik ma klocek. Pierwsza osoba recytując słowa zi – mne – lo – dy (rytm jak powyżej) stuka cztery razy klockiem o podłogę; zjem – kładzie klocek przed osobą, która siedzi z jego prawej strony. Jest to ten sam rytm, który był w poprzedniej zabawie.
zi/mne/ lo/ dy/zjem//
–Śpiewanie piosenki z gestodźwiękami. Śpiewamy piosenkę z wykonywaniem gestów: 4 klepnięcia dłońmi w kolana, 4 klaśnięcia – na zmianę.
Zaczynamy!
Dobrze z tatą iść sł. Wanda Chotomska, muz. Adam Markiewicz
Ten nasz tata to okropnie fajny facet,
nie chciał draki, więc dzieciaki wziął na spacer…
Dobrze z tatą iść,
dobrze z tatą iść.
Teraz pewnie dla ochłody
zaprowadzi nas na lody.
Zimne lody dla ochłody,
zimne lody dla ochłody –
to jest myśl!
Choć nasz tata robi strasznie duże kroki
i nie patrzy wcale na nas, lecz w obłoki…
Dobrze z tatą iść,
dobrze z tatą iść.
Teraz pewnie dla ochłody
zaprowadzi nas na lody.
Zimne lody dla ochłody,
zimne lody dla ochłody –
to jest myśl!
Chociaż tato wcale teraz nas nie słucha,
bo mu słońce właśnie szepce coś do ucha…
Dobrze z tatą iść,
dobrze z tatą iść.
Teraz pewnie dla ochłody
zaprowadzi nas na lody.
Zimne lody dla ochłody.
zimne lody dla ochłody –
to jest myśl!
3. Teraz zabawimy się w „Łańcuszek słów”. Wy dzieci znacie ją doskonale, ale Rodzice może nie pamiętają zasad, więc przypomnę. Zabawa polega na tym, że mówimy jakieś słowo, np.hipopotam-a następna osoba musi powiedzieć słowo na głoskę „m„-czyli na taką, na jaką kończy się słowo poprzednie.
Przykład: lampa–agrest–tygrys–stop itd.
Na pewno sobie poradzicie:)
4.Dziś poznacie kolejny znak matematyczny-znak odejmowania. Obejrzyjcie uważnie film.
5. Zapraszam do „Łamańców głowy”-czyli zagadki matematyczne.
Wypełnij kartę pracy.
Zastanów się, jakie liczby ukryły się pod postacią jabłka, banana, gruszki?
Policz wszystkie trójkąty na obrazku.
6. Zabawa – pokazywanka ze śpiewem. Zabawę powtarzamy trzy razy, za każdym razem szybciej. https://www.facebook.com/114796698673075/videos/690667554419317/
Taka mała Micziganka
mi się spodobała,
takie wielkie pióro miała,
ona taka mała,
taka mała,
takie pióro,
takie pióro,
taka mała,
taka mała,
takie pióro,
takie pióro,
taka mała
Opis:
Śpiewając słowo „mała” pokazujemy za pomocą dłoni coś małego, zaś śpiewając o dużym piórze pokazujemy coś dużego.
Utrudnienie:) Przy następnym powtórzeniu pląsu może my dołączyć do tego nogi, które, jeśli trzymamy przy sobie oznaczą małą Miczigankę, jeśli oddalamy od siebie duże pióro.
Cieszę się, że byliście tu dziś ze mną:) Pozdrawiam Was serdecznie!
Do zobaczenia jutro!
Dla chętnych:
Piosenki do słuchania: „Domowa piosenka”
Muzyka do zabaw:
Jestem muzykantem
Jedzie pociąg po torze
Rączki robią klap
Dwóm tańczyć się zachciało