Czwartek 21. 05.2020

Czwartek 21. 05.2020 Czwartek 21. 05.2020

Witam i zapraszam do zabawy

Temat dnia: Moja rodzina

  1. Przeczytajcie dziecku wiersz Natalii Łasochy pt. „Co słychać w domu?”

Co słychać w domu?

(Natalia Łasocha)

W niewielkim domu mieszka rodzinka, (1)

a razem z nią stara, poczciwa psinka. (2)

Jest jeszcze kotek, który wiadomo,

gdy prosi o mleczko, miauczy znajomo. (3)

W domu jest głośno, to nic dziwnego,

z każdego kąta słychać coś innego. (4)

Mama tak woła codziennie rano:

„Wstawać już, śpiochy, owsiankę podano!”. (5)

A jak w fotelu siądzie wygodnie,

to pstryka palcami, nucąc melodie. (6)

Tata natomiast jest z tego znany,

że młotkiem uderza w rury i w ściany. (7)

W domu harcuje bliźniaków para.

Chłopczyk – Karolek i dziewczynka – Klara.

Tupią i klaszczą, grają na brzuchach, (8)

aż wszystko wokoło dudni i stuka. (9)

A kiedy w nocy cisza zapada, (10)

to szara myszka po serek się skrada. (11)

Po przeczytaniu wiersza zadajmy dziecku pytania:

Kto mieszka w domu?

Jak mają na imię dzieci?

Co mówi mama codziennie rano?

Jakie dźwięki można usłyszeć w domu?

Kto, waszym zdaniem, robi najwięcej hałasu?  A kto najmniej?

Kiedy robi się zupełnie cicho?

  1. „Mama i tata”- zabawa z elementami czytania globalnego.                                                                                                          Do tego ćwiczenia potrzebne będą sylwety mamy i taty oraz kartoniki z podpisami. Zamieszczam pod spodem przykładowe do wydruku. Prezentujemy dziecku sylwety mamy i taty, prosimy, aby dziecko podzieliło wyrazy MAMA i TATA z na sylaby z równoczesnym wyklaskiwaniem. Pokazujemy teraz napisy: MAMA, TATA, a następnie prezentujemy dziecku wycięte kartoniki z sylabami: MA, TA. Zadaniem dziecka będzie wybranie dwóch takich samych sylab ze wszystkich, połączenie ich i utworzenie wyrazów MAMA, TATA. Zachęcam do wykonania większej liczby kartoników, by dziecko mogło ułożyć kilka wyrazów.

Czwartek 21. 05.2020

Czwartek 21. 05.2020

Czwartek 21. 05.2020

  1. „Domowe odgłosy” – zabawa ruchowa z el. ortofonicznymi do wiersza „Co słychać w domu?”.                            Rodzic recytuje wiersz jeszcze raz, tym razem ilustrując jego treść ruchem i odgłosami. Dzieci naśladują go według propozycji (cyferkami oznaczone są poszczególne wersy wiersza):

1) robią z rąk daszek nad głową; 2) kucają i wydają odgłos szczekania; 3)naśladują miauczenie; 4)nadstawiają jedno, a następnie drugie ucho; 5) powtarzają całą frazę, bardzo głośno; 6) nucą razem z prowadzącym znaną melodię; 7) uderzają rytmicznie dłonią zaciśniętą w pięść o drugą dłoń, mówiąc: stuk; 8) tupią, klaszczą i klepią dłońmi brzuch; 9) obracają się wokół własnej osi, wypowiadając sylabę „du”, „du”, „du”; 10) zatrzymują się i przykładają palec do ust; 11) chodzą po na palcach, mówiąc bardzo cicho: pi, pi, pi.

4. 4.”Mały domek”- zabawa muzyczno-ruchowa

5. Na koniec dla chętnych dzieci zamieszczam link do kolorowanki XXL w tematyce rodziny, która pozwoli zająć dziecko na długi czas

https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/czerwiec/dzien-taty/kolorowanki-xxl-tata-z-corka-i-synem-6-szablonow/

Miłej zabawy i dużo uśmiechu

 

 

 

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści