SŁONECZNE DZIEŃ DOBRY DZIECI!
Kochani witam Was uśmiechem i dziękuję za Wasze zdjęcia z pracami. Bardzo się cieszę, że pilnie pracujecie.
Ależ wczoraj było zimno! Przysłowie mówi, że to właśnie przyszli zimni ogrodnicy.
„Pankracy, Serwacy i Bonifacy – źli na ogrody chłopacy”.
CIEKAWOSTKA DLA 7-LATKÓW
Meteorologowie – czyli specjaliści przygotowujący prognozę pogody – wyjaśniają dziwne zjawisko przymrozków w maju tym, że nagle słabnie WYŻ BARYCZNY i zaczyna napływać bardzo zimne powietrze z obszarów polarnych. Właśnie dlatego nawet po upalnym dniu może nastąpić przymrozek.
A teraz zapraszam do zabawy i pracy. Dzisiaj przyjrzymy się, co lata, skacze, biega lub pełznie…gdzie? Zaraz się dowiecie. Ale zacznijmy od początku.
1. Zanim się pogimnastykujemy , przypomnijmy sobie piosenkę.
2. A teraz poćwiczymy jak co dzień. Pokój przewietrzony? Uśmiech na buzi jest? To zaczynamy!!!
3. Zapraszam w jedno miejsce-może zgadniecie gdzie?
„Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle,
Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle” ( łąka )
Taak oczywiście-na łąkę. Posłuchajcie, co się stało!
Gdzie się podziały nasze kropeczki? – zabawa matematyczna na podstawie opowiadania Joanny Modelskiej.
Na łące panował niespokojny gwar. W trawie aż huczało od krzyków.– Co to za hałasy? Co się z wami dzieje? – spytał przysadzisty żuk.– Ktoś nam ukradł kropeczki ze skrzydeł! – wykrzyknęły przestraszone biedronki. – Bez nich nie jesteśmy już takie same. Kto teraz będzie chciał wypatrywać nas w trawie? Czyje oko ucieszymy naszym widokiem…? – zawiesiła głos najstarsza z biedronek.Kto śmiał to zrobić?! – oburzył się żuk i ze zdziwienia aż postawił swoje róż-ki na sztorc. Tu, na łące, wszystkie owady mieszkają razem i sobie pomagają – zauważył pasikonik. – To znaczy, że zakradł się do nas jakiś intruz – odparł żuk po chwili namysłu. – Czy ktoś widział coś podejrzanego?– Ja! Wczoraj przelatywały tędy te pomarańczowe niby-biedronki – zabzyczała pszczoła.– Tak – zamyślił się żuk. – Te psotnice już nieraz dały się nam we znaki. Pewnie to one ukradły kropki biedronkom i przyczepiły do swoich skrzydeł. – I co teraz, żuku? Musimy jakoś wspomóc nasze przyjaciółki! – odezwał się pasikonik. – Czy ktoś ma pomysł?Zapadła cisza. Mimo że owady bardzo chciały pomóc swoim koleżankom, żaden z nich nie wiedział, czym zastąpić skradzione kropeczki. Całej rozmowie przysłuchiwały się polne rośliny, szumiąc z oburzenia. Wtem nad rozmówcami pochylił się kwiat maku. – Wiem, że do biedronki mi daleko, ale w moim kwiecie są czarne nasiona, które mogę oddać biedronkom – zasugerował nieśmiało mak. – Naprawdę? Zrobiłbyś to dla nas? – z niedowierzaniem spytała najstarsza biedronka.– Z przyjemnością i zaszczytem – radośnie odparł kwiat. Na łące rozległy się wesołe okrzyki. Owady ochoczo wzięły się do pracy i pomogły nalepić nowe kropki na czerwonych skrzydłach. A kiedy już skończyły, biedronki znowu wyglądały tak jak zawsze.
Rodzic kieruje rozmową zadając pytania: Co przydarzyło się biedronkom?; Kto im pomógł?; Co zrobili przyjaciele biedronek z łąki?;
Zadanie: Policz kropki na skrzydełkach biedronki poniżej.

Ile ich jest? Tak, masz rację-ta biedronka nie ma kropek-czyli ma ZERO. Powiedz, jak wygląda cyfra zero? Do czego jest podobna?
Spróbuj wodzić palcem po cyferce-pamiętaj, że zaczynamy pisać od góry w lewą stronę.
Zadanie matematyczne: Policz kropki biedronek i odpowiedz.
Która biedronka ma najwięcej kropek?
Która biedronka ma najmniej kropek?
O ile więcej kropek ma biedronka z numerem 2 od biedronki z numerem 3?
O ile mniej kropek ma biedronka z numerem 1 od biedronki z numerem 2 ?
O ile mniej kropek ma biedronka z numerem 3 od biedronki z numerem 2?
4.Obejrzyj film i zapamiętaj jak najwięcej informacji.
5. Popatrz na obrazki poniżej i pomyśl, co fruwa, skacze, pełznie… Nazwij zwierzęta, jeśli będziesz miał problem-zapytaj Rodzica.
6. A teraz moje Biedronki zrobimy…biedronkę. Możecie zrobić podobne, jak na ilustracjach poniżej, albo wg własnego pomysłu. Kiedy Wasza biedronka będzie gotowa-doklejcie ją na łączkę, którą wykonywaliście wczoraj.
ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY!
Zadania dla chętnych:
1. Pokoloruj starannie cyfrę ZERO .
2. Policz kropki na każdej biedronce i połącz cyfrę z właściwą biedronką.
2. Dokończ każdego motyla, aby były jednakowe i pokoloruj je starannie.