Wtorek 05.05.2020

Wtorek 05.05.2020 Wtorek 05.05.2020

Witam bardzo serdecznie.

Mimo złej pogody zapraszam Was do zabawy.

Temat dnia: W bibliotece

  1. Na początek proponuję trochę ruchu

Wygibasy z naszej klasy „Najpierw skłon”

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ-

Z książką na głowie- Jest to nic innego jak wyścigi z książką na głowie. Oczywiście książkę najlepiej zastąpić starymi zeszytami, bo podczas zabawy niejednokrotnie spadną dzieciom z głowy. Dlatego w tym przypadku bezpieczniej będzie użyć starych zeszytów… Dziecko pokonuje utrzymując na głowie książkę określoną trasę wyznaczoną wcześniej przez rodzica lub samego siebie.

Książka mała, książka duża- Do tej zabawy będziecie potrzebować kilku książek w różnych rozmiarach. Zadaniem dzieci jest ich układanie od największej do najmniejszej i odwrotnie lub od najcieńszej do najgrubszej.

2. Obejrzyjcie razem z rodzicem Bajkę  „W Bibliotece”  czytana na podstawie książki „Najciekawsze bajki przedszkolaka” wyd. Greg według opracowania i redakcji p. Agnieszki Antosiewicz oraz p. Marii Zagnińskiej i porozmawiajcie o jej treści.

https://www.youtube.com/watch?v=7TJtWPGdwSM-

Porozmawiajmy z dzieckiem na temat różnicy między księgarnią a biblioteką; w księgarni kupujemy, a w bibliotece wypożyczamy. Wyjaśnijmy dlaczego ważne jest zachowanie porządku w książkach.

„Twoja biblioteka” – posłuchajmy z dzieckiem piosenki.

3. Dzisiaj poznamy też nową cyfrę 9.

Dziecko poznaje cyfrę 9, układa obok siebie 9 książek lub innych przedmiotów, przelicza kolejno, poznaje liczbę 9 w aspekcie porządkowym.  Kreśli po śladzie cyfrę 9- dzieci starsze,  koloruje cyfrę 9, poznaje jej kształt- dzieci młodsze.

załacznik1

załacznik-2

Inne zabawy z cyfrą 9

  • Folię kładziemy na podłodze, na folii rodzic układa 9 chusteczek, (mogą być higieniczne), a na 8 chustkach układa guziki (rybki w sieci). Dziecko przelicza:
    -na pierwszej chustce 1 guzik
    -na drugiej -2
    -na trzeciej-3
    -na czwartej -4
    -na piątej-5
    -na szóstej-6
    -na siódmej-7
    -na ósmej -8

Po przeliczeniu rodzic pyta: Ile rybek musi być w następnej sieci? Dziecko dokłada 9 guzików i podpisuje sieci cyframi ( 1-9). Pytamy : o ile jest więcej rybek w sieci dziewiątej w porównaniu do sieci ósmej? (1). Dziecko opisuje słownie cyfrę 9- do czego jest podobna? Jak wygląda?

  – Ułożenie cyfry 9 z guzików
–   przedstawienie cyfry 9 na kostkach: np. na pierwszej rysujemy 5 oczek, na drugiej 4 oczka

Miłej zabawy

 

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści