Witam w nowym tygodniu wspólnej zabawy, w której omawiać będziemy życie w wiejskim gospodarstwie. Każdy dzień będziemy zaczynali od porannej gimnastyki i zabawy paluszkowej z rodzicami.
1. Link do gimnastyki porannej z Pipi i Minnie:
https://www.youtube.com/watch ?v=H0I1BRT3N7M&t=59s
2. Dziecko naśladuje ruchy Rodzica odpowiednie do treści wiersza.
Kaczka i kaczęta
Pierwsze kaczątko dziobie: dziób, dziób.
(Dziecko unosi kciuk, a następnie układa wszystkie palce tej dłoni w kształt dzioba i wypowiadając słowa „dziób, dziób”, stuka nim we wnętrze drugiej, otwartej dłoni.)
Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.
(Wypowiadając słowa „człapie po błotku”, stąpa powoli dłońmi na przemian po udach. Wypowiadając słowa „tup, tup, tup, tup”, energicznie na przemian klepie dłońmi.)
Drugie kaczątko dziobie: dziób, dziób.
(Dziecko ponownie unosi kciuk, a następnie układa wszystkie palce tej dłoni w kształt dzioba i wypowiadając słowa „dziób, dziób”, stuka nim we wnętrze drugiej, otwartej dłoni.)
Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.
(Ponownie wypowiadając słowa „człapie po błotku”, stąpa powoli dłońmi na przemian po udach. Wypowiadając słowa „tup, tup, tup, tup”, energicznie na przemian klepie dłońmi.)
Trzecie kaczątko dziobie: dziób, dziób.
(Dziecko ponownie unosi kciuk, a następnie układa wszystkie palce tej dłoni w kształt dzioba i wypowiadając słowa „dziób, dziób”, stuka nim we wnętrze drugiej, otwartej dłoni.)
Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.
(Ponownie wypowiadając słowa „człapie po błotku”, stąpa powoli dłońmi na przemian po udach. Wypowiadając słowa „tup, tup, tup, tup”, energicznie na przemian klepie dłońmi.)
A mama kaczka dumna jak paw prowadzi dzieci prosto nad staw.
(Układa palce jednej dłoni w kształt dzioba i porusza nim na boki, tak jak kaczka głową.)
3. Dziecko słucha opowiadania czytanego przez Rodzica. Tekst poniżej:
Wiejskie gospodarstwo
Dziecko odpowiada na pytania Rodzica odnoszące się do tekstu. Pytania poniżej:
– Gdzie chciałby mieszkać Szczypior?
– Co babcia Elizki przyniosła jej do łóżka?
– W co bawiły się dzieci?
– Kim chciał być Szczypior?
4. Dziecko ogląda ilustrację wiejskiego podwórka.

5. Dziecko wykonuję kartę pracy według wskazówek. Karta pracy poniżej:
Dziecko- Mama
6. Dziecko samodzielnie wybiera szablon zwierzątka gospodarskiego. z pomocą Rodzica wykleja szablon plasteliną. Szablony zwierząt do wyboru poniżej:
Szablony zwierząt