Drodzy rodzice i kochane dzieciaki, witam was w ostatnim dniu kolejnego tygodnia.
Mam nadzieję, że jesteście zdrowi, czego Wam z serca życzę.
Temat dnia: Przetwory z nabiału.
-
- Karta pracy: zadaniem dziecka jest pokolorowanie obrazka krowy i tych produktów, które mamy dzięki niej.
- Karta pracy: zadaniem dziecka jest pokolorowanie obrazka krowy i tych produktów, które mamy dzięki niej.
- Dzień zaczniemy od zabawy przy piosence ‘Stary Donald farmę miał’
Stary Donald farmę miał ija ija o
Na niej kury hodował ija ija o
Koko tu koko tam
Wszędzie koko tu i tamStary Donald farmę miał ija ija o
Na niej kaczki hodował ija ija o
Kwa, kwa tu kwa, kwa tam
Wszędzie kwa, kwa tui tamStary Donald farmę miał ija ija o
Na niej gęsi hodował ija ija o
Gę gę tu gę gę tam
Wszędzie gę gę tu i tamStary Donald farmę miał ija ija o
Na niej indyki hodował ija ija o
Gul gul tu gul gul tam
Wszędzie gul gul tu i tam- Słuchanie wiersza ‘Piję mleko’ Anny Mikiciuk
Omówienie treści wiersza oraz najważniejszych informacji z niego płynących.
Bardzo lubię mleko pić,
Bo ja zdrowo pragnę żyć.
Chcę mieć zęby mocne białe,
Także kości wytrzymałe.Mleko piję na śniadanie,
Zawsze mam ochotę na nie,
Też wieczorem mi smakuje,
Gdy je mama przygotuje.Jestem zdrowa i radosna,
Rosnę szybko tak jak sosna.
Mleko moc składników ma,
I o zdrowie moje dba.Jest najlepsze dla każdego,
Dla młodszego i starszego.
Ono jest najzdrowsze w świecie,
Nic lepszego nie znajdziecie.- Piramida żywienia – usytuowanie produktów mlecznych na piramidzie zdrowia, określenie jak często należy spożywać produkty mleczne (codziennie).
4. Degustacja: przygotowujemy produkty spożywcze zrobione z mleka, zasłaniamy dziecku oczy i mówimy, że jego zadaniem będzie rozpoznanie poszczególnych produktów, wykorzystując zmysł smaku. Zachęcam, by dziecko spróbowało opisać jaki smak czuje: słodki, słony, kwaśny. Dobra zabawa gwarantowana!
5. Rozwiązywanie krzyżówki słownej, której rozwiązanie to MLEKO.
Zagadki do haseł:
• Zwykle bywa w sklepie, w kostkach sprzedawane.
Będzie nim pieczywo w mig posmarowane. ( MASŁO)
• Zimne, słodkie i pachnące,
jemy latem w dni gorące. ( LODY )
• Może być żółty, biały, topiony lub pleśniowy,
ale zawsze jest pyszny i bardzo zdrowy. ( SER )
• Zimny, kwaśny, zawsze pysznie smakuje,
gdy nim do ziemniaczków mama nas częstuje. ( KEFIR )
• Owocowy, waniliowy może być też czekoladowy
Wszystkie dzieci go kochają i łyżeczką zajadają. ( JOGURT )
6. Burza mózgów – „Co by było, gdyby nie było mleka?”
7. Skąd się bierze mleko w kartonie? – rozmowa z dziećmi na temat zwierząt dających mleko (wyjaśnienie dzieciom co to jest mleko), rozmowa na temat zwierząt (krowa, owca, koza). Jako ciekawostkę możemy dzieciom powiedzieć, że mleko możemy pozyskiwać również z roślin (np. kokos, soja) ale nie posiada ono takich samych właściwości jak mleko zwierzęce.
8. „Jakie mleko daje krowa?” – zabawa ruchowa.
Dziecko jest krową, pozostali trzymają je za palce. Uczestnicy zabawy pytają „krowę” „Krówko, krówko, jakie mleko dajesz?” Krowa odpowiada np. różowe, zielone, wprowadzając w błąd uczestników, dopiero na hasło białe, uczestnicy uciekają, a krówka ich goni. Złapana osoba zostaje krówką itd.
9. Zabawa ruchowa „Ogon krowy” – uczestnicy ustawiają się w rzędzie, jedno za drugim. Pierwsze jest głową (zakłada opaskę z krową), a ostatnie ogonem (dziecko trzyma w ręce ogon). Zadaniem osoby z przodu jest złapanie ogona, a zadaniem osoby z tyłu ochrona ogona przed złapaniem.
10.„Skojarzenia” – Uczestnicy rzucają do siebie piłkę, osoba która dostaje piłkę musi szybko powiedzieć hasło kojarzące mu się z mlekiem.
11. Kolorowy wir ”- zabawa badawcza z wykorzystaniem mleka.
Do eksperymentu potrzebujecie
– talerz,
– mleko słodkie,
– barwniki ( mogą być do pisanek, lub koncentrat buraczany)
– płyn do naczyń,
– patyczek higieniczny
http://bit.ly/sposobnawszystko-youtube
Miłej zabawy.