- Dzieci uczestniczą w opowieści ruchowej czytanej przez rodzica, wykonują jego wskazówki.
(Dziecko zwinięte w kłębuszek leży na dywanie)
Małe nasionko było bardzo ciekawe, co z niego wyrośnie. Wiatr przywiał je od strony lasu. Teraz leżało zakopane pod ziemią.
(Dziecko leży na plecach z wyciągniętymi rękoma na dywanie- tak jakby się opalało)
Dobrze się czuło, gdy ogrzewały je ciepłe promienie słońca.
(Dziecko znów zwija się w kłębuszek na dywanie)
Gdy padał deszcz i zerwała się wichura, bało się, że wiatr znowu je gdzieś porwie.
(Dziecko siedzi po turecku – nogi na kokardkę, trzyma rękoma głowę i kiwa nią na boki tak jakby się dziwiło)
Pewnego dnia poczuło, że wiatr nie jest w stanie go już porwać. Było przytwierdzone do ziemi malutkim korzonkiem. Bardzo chciało już wiedzieć, jaką roślinką się stanie.
(Dziecko w dalszym ciągu siedząc unosi rączki do góry i porusza paluszkami)
Wypuściło zielone listki, potem pączek – główkę.
(Dziecko bardzo powoli wstaje)
Rosło, łodyżka wydłużała się. Stawało się coraz większe i większe.
(Dziecko stojąc obraca się dookoła własnej osi z rozłożonymi na boki rękoma)
Delikatne płatki uśmiechały się do słońca, a lekki wietrzyk kołysał wiosenny kwiatek w zielonej trawie. - Swobodne pląsy dzieciaczków do piosenki „Walc kwiatów”. Link poniżej:
- Pomysł na wspólne popołudnie. Przygotowanie wiosennych kanapeczek według własnego pomysłu przy wykorzystaniu nowalijek.
Pozdrawiam,
Marika Kołaczkowska