Na początek dnia zabawa „Słońce świeci, deszczyk pada”.
1. Rodzice w widocznym miejscu wieszają parasol albo dają dziecku do ręki małą parasolkę jeśli dzieci posiadają swoje. Kiedy rodzic powie: SŁOŃCE, wy swobodnie spacerujcie po pokoju, a kiedy powie: DESZCZ, schowajcie się pod parasol. Powtórzcie kilka razy.
Teraz będziecie łączyć obrazki w pary
2.„Co pasuje?” – Na poniższych kartach pracy połączcie obrazki, które do siebie pasują.
polacz-w-pary-z20-2-bc (źródło: superkid)

(Źródło: www.przedszkolankowo.pl)
Czas na utrwalenie nazw dni tygodnia 🙂
3. Rodzice zapoznajcie dzieci z krótką rymowanką o dniach tygodnia, zapytajcie, czy znają te nazwy, czy ważna jest kolejność dni w tygodniu, czy można je sobie dowolnie pozamieniać i co zwykle dzieci robią w poszczególne dni tygodnia.
Tydzień siedmiu synów miał,
gdy ich wołał, to ich zwał:
Poniedziałek, Wtorek, Środa,
Czwartek, Piątek, Sobota, Niedziela.
A gdy było mu wygodnie,
to też wołał ich odwrotnie:
Niedziela, Sobota, Piątek, Czwartek,
Środa, Wtorek, Poniedziałek.
Co się wtedy w świecie działo?
Wszystko ludziom się mieszało.
(autor: Anna Pawłowska – Niedbała)
Zachęcamy do stworzenia Waszego tygodniowego planu. Długi arkusz papieru należy podzielić na 7 części. Każda z części będzie jednym dniem tygodnia. Wspólnie z dziećmi zaplanujcie w każdym dniu jedną wspólną aktywność (np. jakaś zabawa, czytanie bajek, leniuchowanie 🙂 ) i narysujcie wspólnie daną aktywność w każdym dniu tak, jak ją sobie wyobrażacie, żeby patrząc na Wasz tygodniowy rozkład każdy wiedział, co w danym dniu będziecie robić :). Możecie to praktykować w każdym kolejnym tygodniu jeśli Wam się spodoba 🙂
4. Pamiętacie o naszej piosence „Maszeruje wiosna”? No to teraz głośno śpiewamy 🙂