30.03-03.04 TEMAT TYGODNIA: ŚWIĘTA WIELKANOCNE

30.03-03.04 TEMAT TYGODNIA:  ŚWIĘTA WIELKANOCNE 30.03-03.04 TEMAT TYGODNIA:  ŚWIĘTA WIELKANOCNE

TEMAT TYGODNIA:  ŚWIĘTA WIELKANOCNE

30.03.2020

PONIEDZIAŁEK

1. Słuchanie opowiadania o tradycjach wielkanocnych, rozmowa na temat tradycji, znaczeń pokarmów wkładanych do koszyczka https://www.youtube.com/watch?v=SIyg486T0CY

2. Gimnastyka poranna 🙂 – „Głowa, ramiona” https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY

3. Karta pracy mój koszyczek – narysuj koszyczek wielkanocny i uzupełnij co włożysz do koszyczka, ozdób i pokoloruj koszyczek, opowiedz co znalazło się w koszyczku.

4. Budowanie konstrukcji z klocków wg własnych pomysłów.

Powodzenia 🙂

Zabawa na wesoło: Poruszajmy się sami, z siostrą, z bratem lub z rodzicami 🙂   https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

 

 

31.03.2020

WTOREK

  1. Nauka piosenki „Pisank, kraszanki”https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Tekst:

1) Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
Oto wielkanocna świąteczna święconka.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

2) Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

3) Baranek kurczaczkiem długo się spierali,

aż goście świąteczni do drzwi zapukali
Wielkanocni goście czasu nie tracili
potłukli pisanki jajkiem się dzielili.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

2. Wyklejanie jajek kuleczkami z bibuły http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/jajko-wielkanocne

Do pracy potrzebujemy kartki papieru, kleju, kolorowej bibułki, grubego mazaka i nożyczek.

1. Przygotowujemy kolorowankę w kształcie pisanki ze wzorkami lub sami rysujemy wzorki na kartce papieru.

2. Formujemy kolorowe kuleczki z bibułki do wyklejenia wzoru na kartce.

3. Wyklejamy według własnego pomysłu lub wyklejamy pola narysowane wcześniej, różnymi kolorowymi kuleczkami z bibułki (kolejność kolorów według własnego uznania).

4. Gdy mamy już całą pisankę wyklejoną, obcinamy brzegi kartki, tak aby została nam tylko wyklejona bibułką pisanka.

 

3. Dorysuj dalszą część pisanki 🙂

Materiały na czas zawieszenia zajęć

(docplayer.pl)

Zabawa słowna:  dopasuj słowa do kolorów ( żółty, zielony, czerwony) np. żółty banan, koralik, sweter, zielony – liść, flamaster, klocek czerwony – kalosz, kocyk, worek itd.

 

 

01.04.2020

ŚRODA

 

1. Zabawy i cwiczenia ze świeżakami 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

2. Zagadki o wiosnie

Zielona plama w barwne punkciki
a nad nią śpiew skowronka,
tam wyruszamy zbierać kwiaty
bo to jest właśnie …. (łąka).

Przy rzece leży ten dywan zielony,
przeróżnym kwieciem zawsze umajony.
Rosa go srebrzy wieczorem i z rana.
Znasz go zapewne, dostarcz nam siana (łąka).

Malowane, kraszone,
ozdabiają święcone, (pisanki).

Na wiosennym polu, ta poczwara stoi,
a ptak złodziejaszek, bardzo jej się boi …. (Strach na wróble).

Siejemy nasiona, aby były żniwa,
czy wiesz jak ta pora roku się nazywa (Wiosna).

Co to za pani, piękna, radosna.
Idzie już do nas. Ach wiem to … (Wiosna).

Jaka pora roku niedługo zawita?
Każdy z nas po długiej zimie chętnie ją powita (Wiosna).

Jak się nazywa ta pora roku,
co ściele dywan zielony wokół (Wiosna).

Nadchodzi po zimie, znasz dobrze jej imię.
Kroczy w kwiatów pąkach i promieniach słonka (Wiosna).

W marcu się zaczyna, gdy się kończy zima.
Przyjdzie z wiatru ciepłym powiewem,
z pięknem kwiatów, ptaków śpiewem (Wiosna).

Chodzi polem słonko, po zielonym życie.
Nad polem nad łąką śpiewa ktoś w błękicie …. (skowronek).

Jeszcze prawie nic nie kwitnie
ani w polu ni w ogrodzie,
a on już przebił śnieg
i zakwitł białym dzwoneczkiem (przebiśnieg).

Niedługo zima już stąd pryśnie
śnieg już przebiłem, bo jestem … (przebiśnieg).

Jak ten miesiąc się nazywa w którym kwiatów nam przybywa. (kwiecień)

Po marcu przyjeżdża w złocistej karecie. Przed majem odjeżdża. Kto taki? Czy wiecie? (kwiecień)

(zabawydladzieci.com.pl)

3. Kwiatowe sudoku:

https://czasdzieci.pl/pliki_dz/kolorowanki/dd_68_610.jpg

4. Kolorowanie wg kodu

http://www.supercoloring.com/pl/node/1023563?version=print

5. Utrwalenie piosenki „Pisanki, kraszanki” 🙂

Bajeczka do wysłuchania: Trzy małe świnki, narysujcie trzy domki świnek, bohaterek bajeczki 🙂

https://kubus.pl/audiobooki/#wybierz-audiobook

 

 

02.04.2020

CZWARTEK

 

1. Kalambury (kurczątko, baranek, zajączek, kogut, owieczki, kot, żyrafa, słoń, żabka i inne zwierzęta)

2. Kartka wielkanocna

Potrzebne rzeczy:
* kartka z bloku technicznego w wybranym kolorze,
* wata,
* klej,
* ołówek,
* czarna farba akrylowa (marker),
* czarny marker,
* wstążeczka,
* pędzelek.

 

Kartkę z bloku technicznego przetnij poziomo lub pionowo na pół. To zależy od tego, jak chcesz, aby Twoja kartka się otwierała. Następnie złóż jedną połówkę na pół. Oto gotowa baza na kartkę.

Ołówkiem narysuj zarys baranka na przodzie kartki. Zaznacz miejsce na watę, głowę i nogi baranka.

Następnie za pomocą pędzelka i czarnej farby (markera) narysuj nogi i głowę. Pozostaw do wyschnięcia.

W tym czasie zawiąż wstążeczkę w kokardkę.

Naklejaj uformułowane małe kulki z waty. Dociskaj , aby dobrze chwyciły.

Naklej również kółko z białego papieru jako oko i dorysuj czarną kropkę – oko i doklej kokardkę.

Nad barankiem możesz napisać ‚Wesołego Alleluja’ albo jakiś inny tekst, zależy co Ci przyjdzie do głowy. Możesz też nic nie pisać. Wszystko zależy od Ciebie.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (tipy.interia.pl)

3. Wierszyk z pokazywaniem

Trzy baziowe koty

Na wiosennej wierzbie (ręce wyprostowane ku górze jak gałęzie drzewa)
tuż nad rzeczką małą, (prawa ręka pokazuje wijącą się rzeczkę)
trzy baziowe kotki (dzieci miauczą i „liżą” futerko jak kotki)
lekko się huśtają. (ponownie gest „wierzby”, ale tym razem ręce machają w powietrzu)

Deszcz drobny popadał, (ręce uniesione w górze opadają, dziecko macha przy tym palcami imitując padający deszcz),
futerka im zmoczył, (dziecko po wypowiedzeniu wersu mówi cicho: brrrrr i otrzepuje „zmoczone” futerko)
miauczą wniebogłosy, (po wypowiedzeniu wersu dziecko miauczy z głową podniesioną do góry)
trzy baziowe koty! (dziecko pokazuje – wciąż miaucząc – trzy palce u dłoni)

(tylkodlamam.pl)

4. Zabawa „Motyle na łące”. Rysowanie leniwych ósemek (w powietrzu i na dywanie) lewą i prawą ręką, nogą, złączonymi rękami, nosem, biodrami.

5. Bajka edukacyjna

https://www.youtube.com/watch?v=vNxEt4cqiT8

Wesołe rytmy: Zatańcz do piosenki  śpiewając jej refren  Piosenka „Silny ja lew” .Wydawnictwo Akord „Śpiewające brzdące”

https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM

I. Chociaż latek mało mam,
to powiedzieć muszę Wam,
Byście nie martwili się
I wiedzieli o tym, że:
Ref.
Jestem silny jak lew, lew, lew, lew,
umiem zmarszczyć też brew, brew, brew, brew.
Zjadam wszystko za dwóch, dwóch, dwóch, dwóch,
Taki ze mnie jest zuch.
Biegam szybko jak koń, koń, koń, koń,
nie mam uszu jak słoń, słoń, słoń, słoń.
Jestem spryty jak lis, lis, lis, lis,
myszy powiem a kysz !
II. Tak więc teraz wiecie, że
nie ma o co martwić się.
Bo ja radę sobie dam,
I przypomnieć chciałbym Wam:
Ref.

 

 

03.04.2020

PIĄTEK

1. Śpiewana gimnastyka 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

2. Wiersz „Wielkanocny stół” i rozmowa na temat wiersza

http://www.pse.edu.pl/grupy/kangurki/wiersze-i-piosenki-2017-2018/wielkanocny-st-e-skaryska

Jak wyglądał wielkanocny stół?

Co stało na tym stole?

Kto przy nim usiadł?

Kto pamięta jakie nazwy utworów muzycznych były wymienione w wierszu ? (oberek i mazurek – nazwa ciasta i utworu muzycznego)

Jak myślicie jak będzie wyglądał wasz stół wielkanocny?

3. Zakładanie hodowli rzeżuchy 🙂 (codzienna obserwacja jak rośnie rzeżucha)

https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

Potrzebne materiały:

  • mały pojemnik
  • wata
  • rzeżucha
  • woda

4. Utrwalenie piosenki „Pisanki, kraszanki”

Zabawa matematyczna – ćwiczenia z cyferkami, napiszcie cyferki po śladzie i nazwijcie je 🙂

 

 

 

 

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

żródło: Pinterest

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści