11.05- 15.05.2020 TEMAT TYGODNIA: Na łące

11.05- 15.05.2020 TEMAT TYGODNIA: Na łące 11.05- 15.05.2020 TEMAT TYGODNIA: Na łące

  PONIEDZIAŁEK

TEMAT TYGODNIA: Na łące

 

 

1. Poruszajcie się w rytm piosenki   https://www.youtube.com/watch?v=0O2ubAf40fo

2. Obejrzyjcie filmik o roślinach na łąkach   https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk

Wymieniecie jakie rośliny zapamiętaliście.

3. Przyjrzyjcie się poniższym kwiatom. Powiedzcie:

– Czy znacie, któreś z tych kwiatów?

– Które kwiaty podobają się wam najbardziej i dlaczego ?

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (ulica ekologiczna)

 

4. Wykonajcie kwiatka z bibuły. Możecie zrobić cały bukiet dla bliskiej osoby 😉

https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/05/maki-z-bibuy/

Potrzebne materiały :

– bibuła: czerwona, czarna, zielona

– klej

– nożyczki

– gumka recepturka

– patyczek

5. Pomalujcie obrazek farbami 😉

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

 

6. Ćwiczenia manualne, ćwiczenia z literką F, f, wodzenie po śladzie ołówkiem, napiszcie wskazaną literkę po śladzie.

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (mamabloguje)

7. Policzcie wskazane owady i w kwadracikach narysujcie odpowiednią ilość kropek.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały (Pinterest)

 

 

12.05.20

  WTOREK

 

1. Śpiewana gimnastyka. Pokazujemy śpiewane słowa https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

 

2. Filmik o mieszkańcach łąki https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI

Rozmowa na temat filmiku.

Jakie zwierzęta wystąpiły w filmiku?

Co dowiedziałeś się o zwierzętach z filmiku?

Znacie jeszcze jakieś zwierzęta, które żyją na łące?

 

3. Zagadki o zwierzętach na łące. Naśladujcie zwierzęta i ich odgłosy po zgadnięciu.

1) Kiedy jest początek lata,

z płatka na płatek lata.

Dzięki jej pracowitości

miodek w domu mam dla gości (pszczoła)

2) Choć nie widzi wcale,

radzi sobie doskonale.

Przed swym wrogiem w obawie,

ukrywa się pod kopcem w trawie (kret)

3) Jestem mała i zielona,

w trawie całkiem zanurzona.

Moim hobby jest pływanie –

– stylem moim pływają panie.

Lubię także rechotanie (żaba)

4) Czy na łące, czy to w lesie,

on na grzbiecie jabłko niesie,

i choć igły ostre ma,

już go każde dziecko zna (jeż)

5) Skrzydła piękne ma we wzory,

wszystkie na nich są kolory.

Kiedy nastają dni gorące,

dzieci biegają za nim po łące (motyl)

6) W norce mieszka i ucztuje,

sera sobie nie żałuje.

Mała, szara i drobniutka,

zawsze bardzo jest cichutka (mysz)

7) Ich kryjówką bywa kwiatek,

ile kropek – tyle latek.

Ich skrzydełka są w kropeczki,

to są właśnie (biedroneczki)

8) Cały szary podskakuje,

za kapustą wypatruje.

Przed lisem ze strachu drży

i ucieka raz, dwa, trzy (zając)

9) Zimą czeka go Afryka,

latem zaś go Polska wita,

duże gniazdo na kominie,

z tego właśnie ptak ten słynie (bocian)

10) Zapewne znacie takiego konika,

choć nie jest zegarkiem, jednak w trawie cyka (konik polny)

 

4. Wybierzcie jedno z poniższych zwierząt i wyklejcie je bibułą. Możecie dorysować tło 😉

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (dreamstime)

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (fajnekolorowanki)

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć   (drukowanka)

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć   (supercoloring)

 

5. Ćwiczenia manualne, ćwiczenia z liczbą 9, wodzenie po śladzie ołówkiem, napiszcie wskazaną liczbę po śladzie i spróbujcie bez śladów.

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

 

6. Wykonajcie zadanie według polecenia.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (nowaera)

7. Wysłuchajcie wierszyka. W tekście odszukajcie i zaznaczcie czerwonym kółeczkiem wszystkie literki a, małe i duże.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

 

 

13.05.20

  ŚRODA

 

1. Jarzynowa gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

 

2. Słuchanie opowiadania NIKT MNIE WIĘCEJ NIE ZOBACZY W. Kozłowskiego

Gąsienica uważa się za bardzo piękna i nie ominęła ani jednej kropli rosy, żeby się w niej nie przejrzeć.
– Ach, co to za uroda! – szeptała, oglądając ze wszystkich stron swój pospolity pyszczek i wyginając grzbiet, żeby popatrzeć na dwa złociste prążki.
– Szkoda, że nikt nie zwraca na mnie uwagi!
Aż raz zdarzyło się, że po łące chodziła dziewczynka i zbierała kwiaty. Gąsienica czym prędzej wypełzła na największy kwiatek.
Dziewczynka spostrzegła ją i powiedziała:
– Co to za brzydactwo!
– Ach tak! – syknęła obrażona gąsienica.
– Wobec tego nikt, nigdy, nigdzie, za nic na świecie, w żadnym wypadku i w żadnych okolicznościach więcej mnie nie zobaczy! Daję na to słowo honoru, uczciwej gąsienicy! Skoro się dało słowo honoru – należy go dotrzymać, zwłaszcza kiedy się jest gąsienicą. I gąsienica wpełzła na drzewo. Z pnia na sęczek, sęka na gałąź, z gałęzi na gałązkę. Wyciągnęła z pyszczka jedwabną niteczkę i zaczęła się nią owijać. Snuje się niteczka, owija gąsienicę raz, drugi, trzeci, dziesiąty, setny… i wreszcie gąsienica zniknęła w miękkim jedwabnym kokonie.
– Och, jaka jestem zmęczona! – westchnęła – ale owinęłam się znakomicie. W kokonie było ciepło… i nudno. Gąsienica ziewnęła raz, potem drugi i zasnęła. Mijał dzień za dniem. Letni wietrzyk kołysał gałązką, szeleściły cicho liście, a obrażona gąsienica spała i spała.
Obudziła się wreszcie – widocznie słońce musiało mocno dogrzewać, bo w końcu upał był nieznośny.
– Muszę przewietrzyć trochę mój domek! – postanowiła i wyskrobała małe okienko w kokonie.
– Ach, jak pięknie pachną kwiaty, gąsienica wychyliła się nieco – nikt mnie tu wśród listków nie zauważy, co mam sobie żałować powietrza – pomyślała.
Wychyliła się jeszcze troszeczkę, znowu troszeczkę i… wypadła ze swojej kryjówki! Ale zamiast spaść z drzewa na ziemię uniosła się do góry.
I nagle na tej samej łące zobaczyła tę samą dziewczynkę – co za wstyd – pomyślała – że jestem brzydka, to nie moja wina, gorzej że teraz wszyscy będą mnie nazywać kłamczuchą. Dałam słowo honoru, że nikt mnie więcej nie zobaczy i słowa nie dotrzymałam.
Hańba! – Zrozpaczona upadła na trawę. A wtedy nadbiegła dziewczynka i zawołała:
– Ach, jaki piękny!
– Czyżby to o mnie mowa? – szepnęła zdziwiona gąsienica – zdaje się, że o mnie. I wierz tu ludziom! Dziś mówią tak a jutro zupełnie inaczej. Na wszelki wypadek przejrzała się jednak w kropli rosy.
– Cóż to takiego? W lusterku ktoś nieznajomy z długimi, bardzo długimi wąsami.
Wygięła grzbiet. Na grzbiecie są dwa piękne, kolorowe skrzydła!
– Patrzcie, patrzcie stał się cud – jestem motylem!
I kolorowy motylek poszybował wysoko nad łąką, bo przecież on nie dawał motylkowego słowa honoru, że nikt go nie ujrzy.

Rozmowa dotycząca treści opowiadania:

Kto jest głównym bohaterem opowiadania?

Kogo spotkała gąsienica?

Dlaczego gąsienica obraziła się na dziewczynkę?
W co przeobraziła się gąsienica?

 

3. Wykonajcie motylka wybraną techniką plastyczną

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (e-kolorowanki)

 

4. Wykonajcie szlaczki po śladzie.

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (pinterest)

 

5. Nazwijcie przedstawione emocje.

Jak myślicie w jakich sytuacjach spotykają nas poniższe emocje?

Które emocje są przyjemne, a które emocje są nieprzyjemne?

Zaprezentujcie poniższe emocje.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

 

6. Zbudujcie z dostępnych klocków (lego) domki dla zwierząt.

7. Dokończcie rysowanie.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały (WSiP)

 

 

14.05.20

  CZWARTEK

 

1. Wygibasy przy muzyce https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

 

2. Wytnijcie obrazki rozwoju żaby. Ułóżcie je według poniższej historyjki.

1. Wygląd żaby zmienia się całkowicie w okresie jej rozwoju.

Każdego roku wiosną żaby składają w stawach, jeziorach  lub bajorkach od 1000 do 6000 jaj. Jaja żaby nazywają się skrzek.

Z niektórych jaj nie rozwiną się jednak dorosłe osobniki, gdyż skrzek jest przysmakiem czapli, szczurów wodnych i mięsożernych owadów.

2. Po około 4 dniach w jajach-skrzeku rozwijają się kijanki.

Po 8-10 dniach kijanki zaczynają samodzielne życie. W wodzie czyha nie nie wiele niebezpieczeństw. Bez wody nie mogą żyć, oddychają skrzelami.

Kijanki rosną i rosną. Są zwinne, szybko pływają. Pomaga im w tym ogon.

3. Najpierw kijance wyrastają tylne kończyny. Potem przednie.

4. Kijanka po około 75 dniach, podobna już do żaby,  wciąż ma ogon. Skrzela zastępowane są przez płuca. Dzięki temu, żaba będzie mogła wyjść na ląd.

5. Po około 90 dniach, w końcu odpada ogon.

6. Teraz żaba przypomina żabę !

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (printoteka)

 

4. Wskaż na obrazkach jak stoi kotek w stosunku do kartonu np. Na pierwszym obrazku kotek stoi przed kartonem.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć   (pinterest)

 

5. Gimnastyka buzi i języka

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (pinterest)

 

6. Wytnij kolorowe kwadraty i ułóż puzzle. Co to za zwierzę?

Masz jakieś zwierzę w domu? Jeśli tak opowiedz jak wygląda. Jeśli nie opowiedz o swoim ulubionym zwierzęciu.

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (pinterest)

7. Połączcie owady z kwiatami i nazwijcie kwiaty, które znacie.

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

 

 

15.05.20

  PIĄTEK

 

1. Zabawy i ćwiczenia ze świeżakami https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

2. Namalujcie na dużej kartce widok z twojego okna, balkonu.

3. Narysujcie podaną ilość kropek na każdej biedronce. Pokolorujcie biedronki.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (pinterest)

 

4. Przyjrzyjcie się uważnie obrazkom i znajdźcie 10 różnic. Zaznaczcie je na górnym obrazku.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć   (nowaera)

 

5. Wykonajcie zadanie według polecenia.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (nowaera)

 

6. W nagrodę za piękną pracę bajeczka https://www.youtube.com/watch?v=arq6bkb7MI8 😉

7. Na bazie kółeczek, które możecie wyciąć sami lub poprosić dorosłych przygotujcie sobie wesołą gąsienniczkę.

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały (Pinterest)

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści