01.06-05.06.2020 Temat: DZIEŃ DZIECKA

01.06-05.06.2020 Temat: DZIEŃ DZIECKA 01.06-05.06.2020 Temat: DZIEŃ DZIECKA

 

Temat: DZIEŃ DZIECKA

01.06.20

PONIEDZIAŁEK

 

1. Poranna gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ

2. Filmik edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

3. Jak myślisz jakie emocje kryją się pod emotikonami? Podaj przykłady sytuacji, w których występują poniższe emocje. Zieloną kredką otocz emocje, których odczuwanie jest dla ciebie przyjemne, a czerwoną nieprzyjemne.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

 

4. Co kraj to obyczaj. W różnych częściach świata różnie obchodzi się Dzień Dziecka. Posłuchajcie poniższych ciekawostek.

Indie – kolorowe mundurki

W Indiach obchodzi się urodziny Jawaharlal Nehru, pierwszego premiera Indii, który ustanowił Dzień Dziecka. W związku ze świętem, dzieci nie muszą zakładać do szkoły mundurków i mogą przyjść ubrane na kolorowo. Dodatkowo do wybranego przez dziecko stroju, przypinana jest róża, którą dziecko może przekazać dalej.

Chiny – wolne od szkoły

W Chinach w tym dniu dzieci mają wolne od szkoły, a osoby poniżej 14 roku życia mogą liczyć nawet na prezent od władz.

Japonia – podział na płeć

Japonia świętuje Dzień Dziecka 2 razy w roku, a to za sprawą podziału na płeć. Dziewczynki mają swój dzień w marcu (3.03), a chłopcy w maju (5.05). Jest to oparte na  długoletniej tradycji pochodzącej aż z VIII wieku. Dziewczynki w tym dniu przygotowują się na festiwal lalek, chłopcy na festiwal samurajów. Japończycy w tym dniu dekorują swoje domy lalkami i kwiatami śliwki.

Korea Północna – parada

W Korei Północnej świętuje się powołanie „Korpusu Młodych Pionierów” przed oczami mam teraz dzieci na paradzie i Głównego Wodza podziwiającego ich na telebimie.

Meksyk – wyjątkowe zajęcia w szkołach

Meksyk, zamiast odwoływać lekcje, przygotowuje specjalne zajęcia, by wspólnie celebrować czas z  najmłodszymi. W tym czasie dzieci mają dużo aktywności sportowych lub zajęć związanych ze wspólnych gotowaniem. Czyli podobnie jak w Polsce.

Nowa Zelandia – święto rodziny i miłości

W Nowej Zelandii święto oparte jest na lokalnym Maori, który strzegł skarbów. Głównej ideą tego dnia jest to, aby w tym dniu świętować pokój i miłość.

Nigeria – rywalizujące ze sobą parady

Tutaj święto obchodzone jest, podobnie jak w Polsce,  uczniowie biorą udział w paradach, część z nich konkuruje między sobą o nagrody.  Jednak organizacje międzynarodowe tworzą wspólne wydarzenia, które mają zjednoczyć dzieci z różnych rodzin i zapraszają dzieci, które nie mają możliwości korzystania z państwowego programu obchodów Dnia Dziecka. Celem takiego działania jest zmniejszenie wykluczenia.

Paragwaj – upamiętnienie młodych żołnierzy

Paragwaj – idziemy do Ameryki Południowej i kończymy naszą podróż po wszystkich kontynentach, tutaj w dniu dziecka upamiętnia się 3,500 dzieci, w wieku od 6 do 15 lat, które poległy dzielnie walcząc w obronie swojego państwa przeciwko 20,000 żołnierzy chcących okupić Paragwaj.

5. Bajka edykacyjna Wielka podróż Bolka i Lolka. Zwróćcie uwagę na wygląd dzieci na różnych kontynentach. Obejrzyjcie połowę bajki, a drugą połowę będziecie oglądać w piątek 😉 https://www.youtube.com/watch?v=IH7mCftV31A

6. Zbudujcie konstrukcje z klocków dostępnych w domu.

 

 

 

 

02.06.20

WTOREK

 

1. Wygibasy. Poruszajcie się w rytm muzyki https://www.youtube.com/watch?v=oZ5lgcQWbyQ

2. Piosenka edukacyjna https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

3. Doświadczenie. Niepękające bańki mydlane 😉 https://www.youtube.com/watch?v=5hwCjXFDu8k

Potrzebne materiały:

– płyn do mycia naczyń

– woda

– miska i łyzka

– gliceryna

– bezszfowe rękawiczki

4. Wysłuchajcie opowiadania i odpowiedzcie na pytania.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Pytania:

1. Jaki problem miała Marysia?

2. Dlaczego dzieci uważały, że nie mają żadnych praw?

3.Co to znaczy mieć do czegoś prawo?

4. Jakie prawa mają dzieci?

5. Jakie prawa mają dorośli?

 

5. Narysujcie po śladzie. Możecie pokolorować balon.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (nowaera)

 

6. Narysujcie psa po kropkach. Dorysuj mu uszy i ogon. Połącz kropki od 1 do 10 na obu rysunkach. Dokończcie rysować deski. Następnie narysujcie po śladzie psie smakołyki.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (nowaera)

 

 

 

 

03.06.20

ŚRODA

 

1. Rozgrzewka zumba https://www.youtube.com/watch?v=9fgA6TJ5VHY

2. Spróbujcie wykonać wybrany eksperyment (np. Znikający atrament) https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ

3. Obejrzyjcie filmik o małej Masajce z Kenii https://www.youtube.com/watch?v=L8wC6dvGTD0

Pogadanka na temat filmiku.

4. Wysłuchajcie wiersza Dzieci świata W. Fabera. Odpowiedzcie na pytania.

W Afryce w szkole, na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył , że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii

my także jak dotąd nie znamy,

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

Pytania:

1. Z czego śmiały się dzieci w Afryce?

2. Dlaczego te dzieci śmiały się ze śniegu?

3. Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?

4. Dlaczego te dzieci śmiały się z gorącej pustyni i palm?

5. Jakie święto obchodzimy pierwszego czerwca?

6. Wykonajcie szlaczki po śladzie i spróbujcie narysować brakujące szlaczki według wzoru.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (nowaera)

 

7. Gimnastyka buzi i języka. Wymyśl dowolne słowo na każdą literę alfabetu. Przeliteruj je. Wykonuj ćwiczenia przypisane danym literom.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (pinterest)

 

 

 

04.06.20

CZWARTEK

 

1. Rozgrzewka https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

2. Ćwiczymy samogłoski https://www.youtube.com/watch?v=4Qm9YgDemhQ

3. Wykonajcie eksperymenty z jajkiem https://www.youtube.com/watch?v=40LNVHOPEds

Potrzebne materiały:

– cztery szklanki

– dzbanek z wodą

– łyżka stołowa

– sól

– cztery jajka

 

4. Przyjrzyjcię się łące. Zaznaczcie pętlami w tabelce: ile motyli fruwa, ile żab jest na łące, ile kwiatów już zakwitło.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (nowaera)

 

5. Dorysujcie drugą połowę pszczoły i mrówki.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (nowaera)

 

6. Ozdóbcie dom według wzorów. Dokończcie rysowanie pozostałych elementów obrazka.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (nowaera)

 

7. Zabawa kodowanie – odkodowanie znaków  i wyrażanie za pomocą ruchu. Trójkąt to klaśnięcie, koło to obrót wokół własnej osi, kwadrat to podskok, a kreska to tupnięcie.

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

 

8. Opowiedzcie co robicie gdy jest wam nudno?

 

 

 

 

05.06.20

PIĄTEK

 

 

1. Poranna gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA

2. Obejrzyjcie drugą połowę bajki, którą oglądaliście w poniedziałek https://www.youtube.com/watch?v=IH7mCftV31A

Zwróćcie uwagę na przyjaźń Bolka i Lolka. Czy wiecie kto to jest przyjaciel? Czy Bolek i Lolek to przyjaciele? Opowiedzcie czy macie swojego przyjaciela. Jeśli tak co lubicie razme robić? Jakie macie wspólne zainteresowania? Czy często się spotykacie? Czy mieszkacie blisko siebie? Opowiedz jak wygląda twój przyjaciel.

3. Różnicowanie i określanie kierunków w przestrzeni z własnego punktu widzenia. Wskażcie kierunki północ, południe, wschód, zachód (góra, dół, prawo, lewo) Trzymajcie kartkę: góra – dół, przed sobą – z tyłu, za sobą, prawa – lewa. Określajcie jak położona jest kartka względem własnej osoby.

4. Ćwiczenia manualne, ćwiczenia z literką N, n, wodzenie po śladzie ołówkiem, napiszcie wskazaną literkę po śladzie.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

 

5. Pokolorujcie słonia według kodu.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

 

6. Wykonajcie eksperyment z lodem https://www.youtube.com/watch?v=bhYiscGnbHQ

Potrzebne materiały:

– talerzyki,

– kostki lodu,

– sól,

– nitka

7. Na pierwszym obrazku odszukajcie wszytkie 4, a na drugim wszystkie 3 i pokolorujcie je na czerwono.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści